لینک های دسترسی

Breaking News

بی نظمی در تقسیم امداد در ولسوالی ارگو


خانواده های مصیبت زده قریه آب باریک روز سه شنبه از حکومت خواستند تا در کشیدن اجساد عزیزان شان از زیر خاک کمک کند.در حالیکه انتقال کمک های داخلی و نهاد های خارجی به مصیبت زده گان لغزش زمین در ولایت بدخشان ادامه دارد، خانواده های مصیبت زده قریه آب باریک ولسوالی ارگو روز سه شنبه از حکومت خواستند تا در کشیدن اجساد عزیزان شان از زیر خاک کمک کند.

خانواده های که اعضای فامیل خود را در این حادثه از دست دادند نگران استند که در صورت باریدن باران های شدید، اجساد قربانیان بی جا خواهد شد.گل محمد معاون ولایت بدخشان می گوید کمیته یی را تشکیل داده است و دو صد کارگر توظیف شده است تا در عملیات کاوش برای بدست آورد اجساد قربانیان کمک کنند.

از جانب دیگر مارک بودن، مسوول کمک های بشری ملل متحد، روز دوشنبه از ساحه لغزش زمین در بدخشان دیدن نمود.نامبرده گفت تعداد کثیر افغان ها در سال روان از اثر حوادث طبیعی بی جا شده اند " ما در این سال شاهد بیشترین رقم تلفات ناشی از حوادث طبیعی در افغانستان بوده ایم. تاکنون یکصدو پنجاه تن بر اثر سیلاب ها کشته شدند و حد اقل شصت و هشت هزار نفر بی جا شده اند. توجه ما باید بیشتر به این موضوع معطوف شود که چگونه بی جا شده گان را کمک کنیم تاه دوباره به زندگی عادی خود برگردند."

نهاد های امداد رسانی ملل متحد و نهاد های غیر حکومتی کمک های لازم را به مردم تقسیم کرده اند، اما باشنده گان قریه شکایت دارند که افراد قریه های همجوار مواد امدادی را دریافت میدارند.
آشنا
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:29:59 0:00


پولیس پس از آنکه نزاع و جنجال روی تقسیم کمک ها صورت گرفت، مجبور به فیر های هوایی شد. به تعقیب آن کمک ها به یک مرکز توزیع مواد امدادی به فیض آباد فرستاده شد.
حدود چهار هزار نفر در این حادثه بی جا شده است، و حدود یک صد خیمه برای بی جا شده گان بروی یک تپه در نزدیکی منازلی جابجا شده که دراین حادثه مدفون گردیده است.
در رابطه به شمار تلفات ناشی از لغزش زمین در قریه آب باریک ولایت بدخشان هنوز هم ارقام دقیق موجود نیست، و گفته می شود که رقم دقیق تلفات شاید هیچگاه مشخص نشود. دفتر ملل متحد برای همکاری های امور بشری، می گوید حدود یک هزار خانواده از این ناحیه متضرر شده ، و سه صد منزل کاملا از بین رفته است.

برنامه غذایی جهان ملل متحد یا دبلو اف پی، به توزیع کمک ها در قریه آب باریک آغاز کرده است. مارکوس پرایر، سخنگوی موسسه غذایی جهان می گوید کمک ها برای هفتصد خانواده توزیع می گردد" پس از این فاجعه برنامه غذایی جهان، توزیع مواد غذایی را برای هفتصد خانواده آغاز کرد که جدا به کمک ضرورت دارند، کسانی که یا منازل خود را کاملا از دست داده اند و یا هم بدلیل خطر در منطقه به منازل خود برگشته نمی توانند."

در همین حال دو کاندید پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یعنی عبدلله عبدلله و اشرف غنی احمد زی روز دوشنبه از ساحه لغزش زمین در قریه آب باریک باز دید به عمل آوردند. آقای عبدالله ضمن تعهد کمک گفت به تقاضای مردم که خواستار کشیدن اجساد غزیران شان از زیر خاک استند باید توجه جدی صورت بگیرد.

آقای احمدزی در زمینه گفت که از نهاد های امداد رسان ملی و بین المللی خواهد خواست تا توجه بیشتر را به ساحاتی که تحت خطر است معطوف دارند.
XS
SM
MD
LG