لینک های دسترسی

Breaking News

بازیکنان تیم ملی فوتبال از شفاخانه مرخص شدند


بازیکنان افغان حین خروج از شفاخانه
بازیکنان افغان حین خروج از شفاخانه
مسوولین فدراسیون فوتبال افغانستان می گویند که وضعیت تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان پس از حادثۀ ترافیکی در مالدیف"خوب و قناعت بخش"است.

تیم ملی فوتبال افغانستان روز شنبه پس از بازی در برابر تیم لاووس که به تساوی بدون گول انجامید، به دور نیمه نهایی بازی های چلنج کپ آسیا صعود کرد.

سرور و شادمانی صعود افغانستان به مرحلۀ واپسین این رقابت ها زیاد به درازا نکشید. دقایقی پس از پایان بازی کاروان حامل بازیکنان افغان در مسیر ورزشگاه و اقامتگاه شان تصادم کرد.

علی عسکر لعلی، مشاور فنی تیم ملی فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که به جز مصطفی آزادزوی که به سفارش داکتران تا تکمیل معاینات در شفاخانه بستر می ماند، سایر بازیکنان از شفاخانه مرخص شدند.

آقای لعلی افزود که در این حادثه به اضافۀ آزادزوی، اسلام امیری، بلال آرزو، فیصل سخیزاده و آرش هاتفی چهار بازیکن دیگر تیم ملی و یوسف کارگر مربی، فرید مولایی منیجر و سید علی کاظمی مسوول کمیتۀ جوانان فدراسیون فوتبال افغانستان صدمه دیده بودند.

گفته می شود که حادثه در اثر لغزش یک موتر سایکل در مقابل موتر نخست کاروان حامل بازیکنان و متصدیان تیم ملی فوتبال افغانستان به وقوع پیوست.

رقابت دشوار دیگر

این در حالی است که تیم ملی افغانستان باید روز سه شنبه در دور نیمه نهایی چلنج کپ آسیا به مصاف فلسطین برود.

کارشناسان نگرانی دارند که نبود احتمالی بازیکنان ردۀ نخست تیم ملی فوتبال افغانستان چون امیری، سخیزاده، عاطفی و آزادزوی از یک سو و تکان عمومی این حادثه بر همه ملی پوشان افغان از سوی دیگر، در رقابت آیندۀ این تیم می تواند تاثیر گذار باشد.

در همین حال، آگاهان می گویند که یوسف کارگر، مربی تیم ملی فوتبال افغانستان با شناختی که از اعضای این تیم دارد می تواند آن عده بازیکنانی را که در ترکیب نهایی ۲۳ نفر تیم ملی شامل نشده اند، برای رقابت با فلسطین دعوت کرده و خلای به وجود آمده را پر کند.

علی عسکر لعلی به صدای امریکا گفت که به خاطر احیای مجدد فزیکی و روانی بازیکنان افغان، فدراسیون فوتبال افغانستان تلاش دارد تا رقابت نیمه نهایی این تیم را کم از کم برای چند روز به تاخیر بیاندازد.

بازی افغانستان در برابر فلسطین با در نظر داشت رویدادی که به وقوع پیوست، از دید کارشناسان یک رقابت دشوار و غیرمتوازن خواهد بود. زیرا نبود بازیکنان کلیدی در خط دفاع، میانه و حمله، تاثیرگذاری تیم افغانستان را بر رقیب اش کاهش خواهد داد.

شایان ذکر است که در بازی های چلنج کپ آسیا، هشت تیم – افغانستان، ترکمنستان، فلیپین، لاووس، قرغیزستان، فلسطین، میانمار و مالدیف- در دو گروه الف و ب شرکت داشتند.

در دور نیمه نهایی بر علاوۀ افغانستان و فلسطین تیم های مالدیف و فلیپین نیز با هم مصاف خواهند داد.برندۀ بازی نهایی این رقابت می تواند راهی جام ملت های آسیا شود.
  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG