لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: با مقامات آسترالیا راجع به پناهندگان صحبت نکرده ام


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان میگوید که در جریان ملاقات هایش با مقامات آسترالیایی، روی موضوع برگشت پنهاهندگان افغان از آسترالیا بحث نکرده است.

صدها افغان پناهنده در آسترالیا امروز نیز با راهپیمایی از حکومت رئیس جمهور غنی خواستند تا "تبعیض در برابر هزاره ها" را در افغانستان ختم کرده و جلو برگشت اجباری مهاجرین را بگیرد که درخواست های پنهاهندگی آنان در آسترالیا پذیرفته نشده است.

حکومت افغانستان در سال ۲۰۱۱ توافقنامه ای را با حکومت آسترالیا امضا کرد که بر اساس آن کابل، پناهندگان رد مرز شدۀ افغان از سوی دولت آسترالیا را باید دوباره به کشور بپذیرد. رئیس جمهور غنی در جریان یک مصاحبه با تلویزیون آسترالیایی از دادن پاسخ در مورد این که حکومت اش با تصمیم ممکن آسترالیا جهت برگشت دادن مهاجرین افغان، مشکلی نخواهد داشت، خودداری کرد.

رئیس جمهور غنی همچنان در سومین روز سفرش به آسترالیا، با شماری از نمایندگان و بزرگان افغانهای مهاجر مقیم آسترالیا و نیوزیلند دیدار کرد. بر أساس یک خبرنامۀ ارگ، در این دیدار آقای غنی گفت که مناسبات آسترالیا و أفغانستان، از همکاری در عرصۀ امنیتی، به کمک های اقتصادی و تخنیکی مبدل میگردد.

آقای غنی با ماریسه پاین، وزیر دفاع آسترالیا نیز ملاقات کرد. خانم پاین در این دیدار وعده سپرد که کشورش تا سال ۲۰۲۰ به کمک های مالی اش در راستای تجهیز و تقویت نیرو های امنیتی و دفاعی أفغان، ادامه خواهد داد.

سفر آقای غنی به حیث نخستین رئیس جمهور افغانستان به آسترالیا، فردا پایان می یابد. رئیس جمهور غنی از فدا کاری عساکر و مرم آسترالیا در راستای تأمین صلح در افغانستان سپاسگذاری کرد. آسترالیا از زمان آغاز ماموریت نظامی آن کشور در سال ۲۰۰۱، شاهد کشته شدن ۴۱ نظامی اش در افغانستان بوده است.

XS
SM
MD
LG