لینک های دسترسی

Breaking News

عابدی: افغانستان و منطقه با جنگ جدید روبرو است


سخنگوی رئیس جمهور غنی می گوید که داعش در افغانستان وجود دارد
سخنگوی رئیس جمهور غنی می گوید که داعش در افغانستان وجود دارد

اجمل عبید عابدی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می گوید که رئیس جمهور محمد اشرف غنی در سفر به ایالات متحده امریکا در مورد تهدیدات جدید دهشت افگنی در افغانستان با مقام های امریکایی صحبت خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت "بدون شک داعش در افغانستان وجود دارد که نه تنها افغانستان بلکه منطقه و جهان را تهدید می کند".

آقای عابدی در مصاحبه با صدای امریکا گفت که برای رسیدگی به تهدیدات جدید دهشت افگنی، حمایت امریکا مهم است. او افزود که شکل جنگ تغیر کرده است و افغانستان و منطقه با جنگ جدیدی روبرو است.

آقای عابدی می گوید که جهان و منطقه با تهدید جدید دهشت افگنی روبرو است.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:41 0:00

سخنگوی رئیس جمهور غنی در مورد شمار سربازان امریکایی در افغانستان گفت که آقای غنی به همه فیصله های رئیس جمهور، کانگرس و مردم امریکا در این مورد احترام می گذارد.

آقای عابدی گفت که رئیس جمهور غنی برای سفر به واشنگتن آمادگی کامل گرفته و بر علاوۀ تقاضا برای مبارزۀ مشترک بر ضد دهشت افگنی، خواستار مساعدت های سیاسی، امنیتی و اقتصادی امریکا خواهد شد.

اجمل عبید عابدی گفت که رئیس جمهور غنی برای تطبیق اصلاحات در افغانستان، نیازمندی های مالی و تخنیکی را که ایالات متحده فراهم ساخته می تواند به مقام های امریکایی مشخص خواهد کرد.

صلح با طالبان

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در مورد مذاکرات صلح با مخالفان مسلح دولت افغانستان گفت که تا کنون با طالبان مذاکره نشده است. او افزود هر زمانیکه محل مذاکرات تعیین شود و گفتگو ها آغاز شود جزئیات آن با مردم افغانستان در میان گذاشته خواهد شد.

چند روز پیش معین سیاسی وزارت خارجۀ افغانستان گفته بود که محل برگزاری مذاکرات با طالبان مشخص شده است و به گفتۀ وی گفتگو های صلح به زودی آغاز خواهد شد. اما آقای عابدی می گوید که هیچ تماسی با طالبان برقرار نشده است.

آقای عابدی می گوید که تا حال هیچ مذاکره با طالبان صورت نگرفته است
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:17 0:00

رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان در حالی به ایالات متحده امریکا سفر می کنند که با گذشت بیش از شش ماه هنوز هم کابینۀ حکومت افغانستان به گونۀ کامل از سوی شورای ملی آن کشور تایید نشده است.

آقای عابدی گفت که ۱۸ عضو باقیماندۀ کابینه در هفتۀ آینده به پارلمان معرفی خواهد شد. او گفت که حکومت در صدد است که سه نامزد وزیر زن را نیز برای گرفتن رای اعتماد به شورای ملی معرفی کند.

گمانه زنی هایی وجود داشت که در این دور، نامزد وزیرانی که در دفعۀ نخست رای اعتماد ولسی جرگه را گرفته نتوانستند، دوباره به شورای ملی معرفی نخواهد شد، اما تا هنوز مشخص نیست که آیا رئیس جمهور باز هم چهره های قبلی را به شورای ملی معرفی خواهد کرد یا خیر.

XS
SM
MD
LG