لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ طالبان بر قیام کنندگان مردمی در غزنی


درگیری بین مخالفان مسلح و قیام کنندگان مردمی بر ضد طالبان در ولسوالی اندر ولایت غزنی بیش از 16 طالب کشته و شماری زخمی برجاگذاشته است.

محمد قاسم بیسوال، ولسوال اندر ولایت غزنی با تأیید این خبر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت: "درنتیجه این درگیری که از سه و نیم صبح جمعه در این ولسوالی آغاز شد بیش از 16 طالب کشته و 17 نفردیگرشان زخمی شده اند."

ولسوال اندر افزود که دربین کشته شدگان اتباع چیچنی، ازبک، پاکستانی وعرب ها نیز شناسای شده اند.

ولسوالی اندر از ولسوالی های ناآرام ولایت غزنی است که برای اولین بار قیامهای مردمی علیه مخالفان مسلح از همین ولسوالی آغازشده است.

قیام کنندگان مردمی دراین ولسوالی می گویند مردم محل ازظلم وستم طالبان در این ولسوالی به ستوه آمده اند و دیگر نمی خواهند که طالبان مسلح مانع به مکتب رفتن اطفال شان و جلوگیری فعالیت های مراکز عام المنفعه در این ولسوالی شوند.

فیض الله فیضان، هماهنگ کننده قیامهای مردمی درولسوالی اندر ولایت غزنی، به رادیو آشنا صدای امریکا گفت :"ما تلاش داریم که قیامهای مردمی را درسرتاسر افغانستان علیه مخالفان مسلح گسترش دهیم و خواهان همکاری دولت افغانستان نیز هستیم."

عدم حمایت دولت

هم آهنگ کننده قیام های مردمی غزنی افزود: "ما درسال گذشته قیامهای مردمی را علیه گروه طالبان از ولسوالی اندر آغاز کرده ایم اما متأسفانه دولت افغانستان ما را حمایت نکرد."

فیضان می گوید که طالبان به مراکز قیام کنندگان مردمی در مناطق کودول، منار و چندین قریه دیگری ولسوالی اندر ولایت غزنی به صورت گروهی حمله کردند.

قاسم بیسوال ولسوال اندر می گوید حمله طالبان مسلح ازمرزهای ولسوالی گیرو بصورت یکبارگی دربالای پوسته های امنیتی پولیس محلی وقیام کنندگان صورت گرفت اما، تلفات به نیروهای افغان وقیام کنندگان وارد نشده است.

وی علا وه کرد:" زمانی که جنگ بین قیام کنندگان وطالبان شدت گرفت پولیس محلی، اردوی ملی و نیروهای خاص افغان وارد عمل شده حوالی ساعت 4 عصر امروز طالبان شکست خورده و عقب نیشنی کردند."

قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی می کند در پیام کوتاهی به رسانه ها گفته است که دراین درگیری ده اربکی(پولیس محلی) کشته 13 تن دیگرشان زخمی شده اند اما، ولسوال اندر ادعای وی را رد کرده می گوید تنها چهار پولیس محلی زخم سطحی برداشته اند.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG