لینک های دسترسی

Breaking News

سپنتا: از موقف حکومت بر ضد پاکستان حمایت می کنیم


رنگین دادفر سپنتا مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان
رنگین دادفر سپنتا مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین افغانستان می گوید که با تمام نیرو از موضع گیری تازۀ حکومت وحدت ملی بر ضد پاکستان حمایت می کند.

رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت که در مسایل ملی، اتحاد آهنین مردم افغانستان نیاز است و منافع گروهی مطرح نیست.

آقای سپنتا در نشست انجمن والیان افغانستان گفت که دوستان همفکر و تیم رئیس جمهور پیشین بدون نگرانی و تزلزل، برای دفاع از افغانستان، به حمایت از حکومت ایستاده است.

مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که موضعگیری حکومت وحدت ملی افغانستان در برابر پاکستان باید درست پیگیری شود تا مبادا در آینده کشور دچار تزلزل شود.

سپنتا از موقف حکومت وحدت ملی حمایت کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:19 0:00

انتقاد و اتحاد

نزدیک به سه ماه پیش، زمانیکه خبر امضای یادداشت تفاهمنامۀ استخباراتی میان افغانستان و پاکستان نشر شد، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و تیم وی از این اقدام رئیس جمهور محمد اشرف غنی باربار انتقاد کردند و حتا آقای کرزی این سند را خجالت آمیز خواند.

اما به دنبال انفجارهای مرگبار اخیر به ویژه در شاه شهید، اکادمی ملی پولیس و قصبۀ شهر کابل، حکومت افغانستان به شدت از پاکستان انتقاد کرد و ریاست امنیت ملی افغانستان گفت که حلقات نظامی پاکستان در این حملات دست داشت.

رئیس جمهور غنی نیز گفت که از پاکستان خواستار کشاندن طالبان به میز مذاکره نبوده بلکه می خواهد که جلو کسانی را بگیرد که از خاک آن کشور بر ضد افغانستان بغاوت می کنند.

انوارالحق احدی وزیر پیشین تجارت افغانستان نیز در این مراسم از وضعیت کشور ابراز نگرانی کرد و گفت که در حال حاضر افغانستان با چالش های جدی امنیتی، اقتصادی و حکومتداری روبرو است.

آقای احدی گفت که بدیلی برای وضعیت پیش آمده در افغانستان وجود ندارد که به گفتۀ وی نداشتن بدیل اوضاع "توهین به ملت" است.

شرکت کنندگان این نشست صلاحیت های والیان را بسیار اندک دانسته و می گویند که در قوانین صلاحیت های والیان تشریفاتی بوده و باید برای انجام بهتر کارها صلاحیت اجرایی به آنان داده شود.

انجمن والیان افغانستان سال گذشته به ابتکار شماری از والیان پیشین و برحال حکومت افغانستان به هدف بهبود حکومتداری ایجاد شد. قرار است این انجمن برای نشر نظریات خود به زودی به نشر ماهنامه یی نیز آغاز کند.

XS
SM
MD
LG