لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان خواستار میدان کریکت از هند شد


ناامنی یکی دیگر از دلایل نیامدن بازیکنان جهانی کریکت به افغانستان است
ناامنی یکی دیگر از دلایل نیامدن بازیکنان جهانی کریکت به افغانستان است

بورد کریکت افغانستان از کریکت بورد هند خواسته است که برای بازی های بین المللی کریکت افغانستان، یک میدان بازی را در دهلی فراهم کند.

مقام های بورد کریکت افغانستان گفته اند که این درخواست رسماً از طریق سفارت هند در کابل به جانب هندی پیشکش شده است.

از ورود افغانستان در میدان های بین المللی کریکت کم و بیش یک دهه می گذرد، اما هنوز هم با کمبود میدان های معیاری کریکت روبرو است. از سوی دیگر ناامنی در افغانستان سبب شده است که تیم های سایر کشور ها برای رقابت در افغانستان حاضر نشوند.

نسیم دانش رئیس بورد کریکت افغانستان به صدای امریکا گفت که افغانستان به این دلیل از هند خواستار یک میدان بین المللی کریکت شده است که از یکسو روابط دو کشور نزدیک است و از سوی دیگر میدان های هند با معیار های جهانی برابر است.

از سوی دیگر به گفتۀ آقای دانش اگر افغانستان در هند میدان کریکت داشته باشد، زمینۀ تمرینات بیشتر ملی پوشان افغان با بازیکنان نخبۀ جهان کریکت مساعد می شود.

آقای دانش گفت در صورت فراهم شدن چنین میدان، افغانستان خواهد توانست که میزبان رقابت های بین المللی در هند شود. به باور آقای دانش این انکشاف می تواند زمینۀ راهیابی و انتخاب بازیکنان افغان را در رقابت های لیگ برتر کریکت هند یا IPL فراهم کند.

تا هنوز بورد کریکت هند به این خواست افغانستان پاسخ نداده است، اما آقای دانش ابراز امیدواری می کند که پاسخ هند به این درخواست مثبت خواهد بود.

رئیس بورد کریکت افغانستان می گوید که از محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز خواسته شده است که در جریان سفر به هند ، به گونۀ ویژه در مورد بهبود همکاری های بورد کریکت افغانستان و هند با مقام های هندی صحبت کند.

هند در عرصۀ کریکت یکی از کشور های پیشتاز به شمار می رود و سه بار قهرمانی جام جهانی کریکت را از آن خود کرده است. شمار زیاد چهره های مشهور جهان کریکت نیز از هند اند.

افغانستان در حال حاضر در شهر شارجۀ امارات متحدۀ عربی یک میدان بین المللی کریکت دارد که برای تمرینات و رقابت های بین المللی از آن کار می گیرد و گاهی هم ملی پوشان افغان برای تمرینات و بازی ها به پاکستان می روند.

XS
SM
MD
LG