لینک های دسترسی

Breaking News

تسلیم شدن یک گروه پنجاه نفر مخالفین به دولت افغانستان


تسلیم شدن یک گروه پنجاه نفر مخالفین به دولت افغانستان
تسلیم شدن یک گروه پنجاه نفر مخالفین به دولت افغانستان

این گروه پنجاه نفری به فرماندهی حاجی معلم در مربوطات ولسوالی های میوند و پنجوایی ولایت قندهار فعالیت های مسلحانه مینمودند. این گروه به روز سه شنبه، سلاح شان را به زمین گذاشته و به روند آشتی با دولت پیوستند.

سید فضل الدین ولسوال پنجوایی، پیوستن این گروه به روند صلح را برای بهبود امنیت ولایت قندهار مهم دانسته گفت که این افراد درنتیجه تلاشهای سران قومی و دولتی از جنگ دست برداشتند.

او گفت "این چهارمین گروهی است که در ولسوالی پنجوایی به پروسه صلح می پیوندد این افراد که در گذشته های در دشت و بیابان به سر می بردند و ضد دولت و مردم خود می جنگیدند. اکنون به این پروسه برادری پیوسته و در کنار برادران خود ایستادند."

ولسوال پنجوایی گفت حکومت با افرادی که از جنگ دست برمیدارند در قسمت کاریابی و ادغام مجدد در اجتماعات شان، کمک خواهد کرد.

توریالی ویسا، والی قندهار، گفت کسانیکه به روند صلح میپوندند فرصت خواهند داشت تا دیگران را هم به اجتناب از جنگ تشویق کنند.

حاجی معلم، قوماندان این گروه که از ادامه جنگ منصرف شده است، گفت قبلا علاوه بر شهر قندهار در ولسوالی های پنجوایی میوند و ولسوالی های کجکی، موسی قلعه، سنگین و گرشک ولایت هلمند نیز فعالیت ضد دولتی می نمودند.

این قوماندان گروه شورشی گفت "ما بسیار خوش هستیم که با دولت یک جا گردیدیم و خدا کند که با هم همکاری و برادری نمایم."

وی افزود که تمام همکاران ما به پیوستن به صلح خرسند استند و در آینده در امنیت و بازسازی وطن خود سهم ارزنده را ایفا خواهند نمود.

قابل ذکر است که این چهارمین گروه است که در ولسوالی پنجوایی به پروسه صلح می پیوندد.

XS
SM
MD
LG