لینک های دسترسی

Breaking News

تهران و مشهد میزبان مسابقات مقدماتی فوتبال افغانستان


میدان ورزشی "آزادی تهران" با ظرفیت ۱۰۰ هزار تماشاچی میزبان رقابت افغانستان - جاپان
میدان ورزشی "آزادی تهران" با ظرفیت ۱۰۰ هزار تماشاچی میزبان رقابت افغانستان - جاپان

فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد که افغانستان در میدان های ورزشی تهران و مشهد، میزبان تیم های هم گروه خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران تائید کرده است که آن کشور مسابقات تیم های افغانستان، سوریه و عراق را در خاک خود میزبانی خواهد کرد.

آن سه کشور به همراه یمن به خاطر مشکلات امنیتی نمی توانند مسابقات خود را در داخل خاک شان میزبانی کنند.

قرار است رقابت افغانستان با جاپان به تاریخ ۸ سپتمبر در میدان آزادی تهران و سایر رقابت های تیم ملی فوتبال افغانستان که با سوریه، سنگاپور و کمبودیا خواهد بود در میدان ورزشی مشهد برگزار شود.

علی عسکر لعلی، کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان به "لیگ رادیویی" گفت که ملی پوشان نخستین رقابت خود را به تاریخ یازدهم جون با سوریه انجام خواهد داد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:38:43 0:00
لینک دانلود

ستدیوم "آزادی" تهران گنجایش ۱۰۰ هزار نفر دارد و می تواند فضای خوبی برای تماشاچیان افغان و خارجی مهیا سازد. میدان ورزشی شهر مشهد با گنجایش ۶۰ هزار نفر نیز زمینه خوبی برای حضور مهاجرین افغان ساکن در مشهد و سایر شهر های ایران خواهد بود.

مشکلات امنیتی و عدم معیاری بودن میدان های ورزشی از جمله مسایل عمده ایست که تا هنوز هم در فرا راه "پیشرفت ورزش افغانستان قرار دارد."

کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در صحبت با "لیگ رادیویی" رادیوآشنا گفت که فیفا یا فدراسیون بین المللی فوتبال باوجود تاکید مقامات افغان و پیشنهاد تضمین امنیتی، میزبانی رقابت های برگشت مقدماتی جام جهانی را در داخل افغانستان نپذیرفت.

برعلاوۀ ایران؛ هندوستان، تاجکستان و امارات متحدۀ عرب از جملۀ گزینه ها برای میزبانی رقابت های افغانستان با سایر تیم ها به شمار می رفت.

مزایای میزبانی ایران

عمده ترین سودی را که تیم ملی فوتبال افغانستان از میدان های ورزشی تهران و مشهد خواهد برد حضور نزدیک به ۲ میلیون مهاجر افغان در ایران است که بدون شک فضای داخل ستدیوم آزادی و ستدیوم مشهد را افغانی خواهد ساخت.

فدراسیون فوتبال افغانستان، فرهنگ و زبان مشترک، تقویت روابط میان افغانستان و ایران، اقلیم و هوای یکسان و عدم تفاوت زمانی را از مزایای دیگر میادین ایران برای میزبانی رقابت های افغانستان عنوان کرده است.

فدراسیون فوتبال افغانستان برای آمادگی و کارکردگی بهتر تیم ملی فوتبال، قرار است یک سلسله رقابت های دوستانه را نیز با تیم های مالدیف، لاووس و بنگله دیش انجام دهد.

علی عسکر لعلی، کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که قرار است ملی پوشان افغان پس رقابت با بنگله دیش که بین ۱۰- ۱۴ جوزا در دهاکه برگزار می شود، راهی ایران گردند.

شایان ذکر است که فدراسیون فوتبال افغانستان قرار داد همکاری ۱۵ ساله را با گروه شرکت های الکوزی به امضا رسانیده که طی آن سالانه ۸۵۰ هزار دالر را به خاطر ارتقا فوتبال مردان و بانوان به ویژه حمایت از رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصرف می رساند.

XS
SM
MD
LG