لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن میزبان نشست راجع به چگونگی سرکوب داعش


ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، فردا برای نخستین بار میزبان یک اجلاس وزرای خارجه و مقامات ارشد شصت و هشت کشور و سازمان های بین المللی جهان، خواهد بود.

در این نشست، که سلسلۀ تدویر آن در سال ۲۰۱۴ از جانب وزارت خارجه ایالات متحده آغاز یافته، به نمایندگی افغانستان، صلاح الدین ربانی وزیر خارجۀ اینکشور حضور خواهد داشت.

هدف از این کنفرانس، تسریع تلاش های بین المللی برای شکست دادن داعش در مناطق تحت کنترول آن در عراق و سوریه، و تزیید فشار بر شاخه ها و گروه های وابسته به داعش خوانده شده است.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا، میگوید که آقای تیلرسن "با عقاید و مشی و دید تازه روی این که چگونه داعش را شکست داد،" در نشست فردا اشتراک خواهد کرد.

مایکل اوهانلن، یک تحلیلگر از بنیاد بروکینگز، میگوید که این نشست به آقای تیلرسن فرصتی برای دیدار رو در رو با متحدان ایالات متحده را می بخشد.

اوهانلن می افزاید یک سلسله موضوعات زیاد برای شرکای ائتلاف موجود است که روی آن بحث نمایند.

دونالد ترمپ، قبل از رسیدن به قدرت، در قسمت مبارزه با گروه داعش، یک منتقد سرسخت رئیس جمهور اوباما به شمار میرفت. حال تحلیلگران میخواهند ببینند که ادارۀ ترمپ، در مبارزه با داعش یا گروه دولت اسلامی، چه راه و روش تازه ای را برخواهد گزید.

XS
SM
MD
LG