لینک های دسترسی

Breaking News

ملیشه های ظاهر قدیر در اچین، ننگرهار مستقر شدند


ملیشه های مستقر در اچین می گویند که منتظر فرمان جنگ از سوی ظاهر قدیر اند.
ملیشه های مستقر در اچین می گویند که منتظر فرمان جنگ از سوی ظاهر قدیر اند.

ده ها ملیشۀ مسلح زیر فرمان معاون اول ولسی جرگۀ افغانستان در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار مستقر شده اند تا برای محو جنگجویانی که خود را وابسته به گروه دولت اسلامی یا داعش می خوانند، عملیات کنند.

ملیشه های زیر فرمان ظاهر قدیر، معاون ولسی جرگۀ افغانستان، که با سلاح سبک و سنگین مسلح اند در یک منطقۀ امن ولسوالی اچین موضع گرفته اند که سه کیلومتر از مقر ولسوالی فاصله دارد. آنان می گویند که فقط منتظر دستور آقای قدیر اند تا عملیات را آغاز کنند.

سلیم خان کندزی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که آقای قدیر در مورد انسجام افراد مسلح زیر امرش و نیز انجام عملیات آنان در ولسوالی اچین هیچ گونه هماهنگی و مشورت با مقامهای آن ولایت نداشته است.

آقای قدیر روز گذشته شورای امنیت ملی افغانستان را به حمایت از گروه داعش متهم کرده و ادعا کرده بود که حکومت در پروژۀ ایجاد داعش در افغانستان دست دارد. او گفته بود که سران داعش در افغانستان همه در کابل مستقر بوده و به گفتۀ وی عمالی از درون نظام آنان را حمایت می کنند.

در واکنش به این اظهارات، مقامهای ارشد نهادهای امنیتی افغانستان امروز هشدار دادند که با کسانیکه بر نیروهای امنیتی افغانستان اتهام نادرست می بندند، برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وزیر داخله، رئیس امنیت ملی و لوی درستیز اردوی ملی افغانستان امروز در یک نشست مشترک خبری در کابل گفتند که اتهامات نادرست انگیزۀ دفاع را از نیروهای امنیتی افغان سلب کرده و مایۀ دلسردی آنان می شود.

نورالحق علومی وزیر داخلۀ افغانستان، با اشاره به اظهارات آقای قدیر گفت که نباید سخنان بی مسوولیت زده شود و به گفتۀ وی زمانیکه چنین ادعایی صورت می گیرد باید ثابت ساخته شود.

علومی سخنان ظاهر قدیر را غیرمسوولانه خواند.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:39 0:00

معاون ولسی جرگۀ افغانستان همچنان گفته است که در ننگرهار، طالب و داعش در موتر های دولتی رفت و آمد می کنند و اکنون که مردم بر علیه این گروه برخاسته اند، نیرو های امنیتی از آنان حفاظت می کنند.

شماری از باشندگان ولسوالی اچین نیز گفته اند که نیروهای امنیتی افغان در طول دو ماه گذشته در جنگ علیه گروه دولت اسلامی پیشرفتی نداشته و جابجا در مواضع شان مستقر اند.

رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان این اتهامات را نادرست خواند و با انتقاد شدید از آن گفت که قوای مسلح افغانستان سرگرم گرفتن آمادگی برای نبرد سال آینده استند و در چنین حالتی به گفتۀ وی به حمایت، تقویت و انگیزه نیاز دارند.

مقام های ارشد امنیتی افغانستان می گویند که در حال حاضر نیروهای امنیتی آن کشور در ۹ ساحه درگیر نبرد با دهشت افگنان اند. این مقامها گفته اند که تا کنون ۴۸۰ جنگجوی وابسته به گروه داعش در نبرد با سربازان افغان کشته شده است.

XS
SM
MD
LG