لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان گزارش ملل متحد را رد کرد


جنگجویان داعش صبح امروز با سربازان افغان در ننگرهار درگیر بودند.
جنگجویان داعش صبح امروز با سربازان افغان در ننگرهار درگیر بودند.

وزارت داخلۀ افغانستان گزارش کمیته نظارت بر شبکه القاعده سازمان ملل متحد را رد کرد که در آن از حضور و نفوذ عمال گروه داعش در ۲۵ ولایت افغانستان خبر داده شده است.

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان داعش را تهدید جدی برای افغانستان و منطقه خواهد اما گفت که بر اساس گزارش نهادهای کشفی و امنیتی افغان نمی توان یافته های سازمان ملل متحد را در کل تایید کرد.

صدیق صدیقی در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که اداره های استخباراتی افغانستان فعالیت داعش را فقط در ولایتهای ننگرهار و هلمند ثبت کرده است. او افزود که در سه ماه گذشته ضربات سنگینی بر داعش در ننگرهار وارد شده و به گفتۀ وی ۳۰۰ تن از جنگجویان این گروه کشته شده است.

کمیته نظارت بر شبکه القاعده سازمان ملل متحد همچنان در گزارش اخیر خود که روز جمعه نشر شد گفته بود که داعش در ۲۵ ولایت افغانستان مصروف سربازگیری و جلب و جذب است. گزارش حاکی است که کم از کم ۱۰ درصد جنگجویان طالب از داعش حمایت می کنند.

آقای صدیقی نیز تایید کرد که گروه داعش به منظور سرباز گیری به تبلیغات در نقاط مختلف افغانستان ادامه داده است. او افزود که داعش و سایرگروه های دهشت افگنی از طریق رسانه های اجتماعی تلاش می کنند تبلیغات کرده و مردم را به صفوف خود جلب کنند.

این در حالی است که نیروهای دفاعی و امنیتی افغان صبح امروز برای چندین ساعت با جنگجویان وابسته به گروه داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار درگیر بودند.

ریاست امنیت ملی افغانستان با نشر خبرنامه یی گفته است که در این درگیری ۸۵ جنگجوی وابسته به گروه دولت اسلامی به شمول یکی از فرماندهان آن گروه کشته شده است.

در همین حال غالب مجاهد ولسوال اچین در صحبت با صدای امریکا از کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن شش سرباز دیگر افغان در این رویداد خبر داد.

همزمان با نشر گزارش ملل متحد، یک مقام ارشد امریکایی نیز گفته است که ایالات متحده از تلاش داعش برای ایجاد پایگاه در افغانستان نگرانی دارد. این مقام امریکایی بدون ذکر نامش گفته است که داعش تهدید جدید رو به رشد در افغانستان است و واشنگتن آن را جدی می گیرد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG