لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: در جلریز با پولیس محلی همکاری صورت نگرفته است


در رویداد جلریز ۲۰ پولیس محلی کشته شد
در رویداد جلریز ۲۰ پولیس محلی کشته شد

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان می گوید که در ولسوالی جلریز ولایت وردک با پولیس محلی همکاری صورت نگرفته است.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت که نتایج تحقیقات ابتدایی حاکی از آن است که در رویداد جلریز غفلت وظیفوی صورت گرفته و کمک به این پوسته ها نرسیده است.

آقای عبدالله گفت کسانیکه در این تراژیدی غفلت وظیفوی نموده اند با برخورد قانونی روبر خواهند شد.

از سوی دیگر حیات الله حیات والی وردک به صدای امریکا گفت هیأتی که از سوی رئیس جمهور به منظور بررسی همه جانبۀ حادثه جلریز تعین گردیده، تا حال به ساحه نرسیده است.

در همین حال نیرو های امنیتی افغان از شب گذشته به اینسو عملیات تصفیوی را در ولسوالی جلریز آغاز کرده اند.

آقای حیات این ادعا را رد کرد که گویا برای پولیس محلی در جلریز برای ۷۲ ساعت کمک نرسیده بود. او گفت که درگیری در جلریز ساعت یک پس از نیمه شب آغاز شد و نیرو های امنیتی کمکی ساعت ده صبح به ساحه رسیدند.

پولیس محلی در ولسوالی جلریز ۱۲ پوسته امنیتی دارد که طالبان بر دو پوسته آن حمله کرده بودند. به گفتۀ مقام های محلی وردک در این رویداد ۲۰ سرباز پولیس محلی کشته شد.

فعالان مدنی می گویند که کشته شدگان رویداد جلریز همه از قوم هزاره و باشندگان ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان اند.

این در حالی است که به گفتۀ شریف الله هوتک، عضو شورای ولایتی وردک، کشته شدگان باشندگان اصلی محل نبودند و برخلاف قانون پولیس محلی ایفای وظیفه می کردند.

اما از سوی دیگر شریف الله هوتک عضو شورای ولایتی میدان وردگ میگوید کشته شده گان باشنده گان اصلی محل نبودند و برخلاف قانون پولیس محلی ایفای وظیفه می نمودند.

به گفتۀ والی وردک، دو هیأت همزمان در مورد قضیۀ جلریز تحقیق می کنند که یکی از سوی ریاست جمهوری و دیگری از سوی وزارت امور داخله موظف شده است.

در حال حاضر منطقۀکه حادثه در آن صورت گرفته است از سوی نیرو های امنیتی بررسی می گردد و پوسته هایی که از سوی مخالفین تصرف شده بود دوباره به تصرف نیرو های امنیتی افغان در آمده است.

XS
SM
MD
LG