لینک های دسترسی

Breaking News

سفر حامد کرزی به میمنه و همدردی با خانواده قربانیان


حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، به روز یکشنبه با یک هیات عالیرتبه وارد ولایت فاریاب گردید و با شماری از بازماندگان قربانیان اخیر حمله انتحاری در آن ولایت دیدار نمود.

در گردهمایی که به اشتراک بازماندگان قربانیان حمله فاریاب، علمای دینی، بزرگان قومی، زنان و صدها باشنده آن ولایت ترتیب شده بود، رئیس جمهور افغانستان مراتب تسلیت عمیق خود را ابراز داشت و بر عده از اطفال خانواده های شهدا اظهار شفقت و مهربانی کرد.

رئیس جمهور کرزی، در حالیکه یکی از این اطفال را به آغوش داشت گفت: "{این}دختر دلاور است، همرای برادران خود بزرگ می شود، و از راه، آوردن عزت و طرقی برای خاک خود، انتقام مردم افغانستان{را} می گیرد."

کودک یک خانواده قربانی در محفل خطاب به رئیس جمهور افغانستان گفت: "از خانواده من شش نفر شهید شده، دو طفل زخمی شده، کلان خانه من هستم. نمی دانم که بر(برای) آنها یک لقمه نان پیدا کنم، یا تحصیل خوده پیش ببرم."

رئیس جمهور کرزی در پاسخ به سخنان آن کودک گفت: "تحصیل خود را به پیش ببر، پیدا کردن نان برای خانواده ات وظیفه حکومت است."


(لینک ویدیو: دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان)

رئیس جمهور افغانستان به والی ولایت فاریاب و مقامات مسؤول دیگر هدایت داد تا به خانواده های کشته شدگان و یتیمان حادثه بم گزاری روز جمعه، بر علاوه کمک های مالی سرپرستی آنها را نیز به عهده گیرند.


آقای کرزی این حمله دهشت افگنی را تقبیح کرده گفت: "هرکس که این کار را کرده، چه خارجی، چه داخلی، چه از خود، چه بیگانه، دشمن اسلام بوده و دشمن خوشحالی و عید مردم افغانستان."

در عین حال محمداله بتاش والی فاریاب گفت دریافت پیام های تسلیت از والیان و مقامات ارشد سراسر افغانستان بیانگر آنست که این درد، درد مشترک است.

"افغانستان یک وجود است. اگر درد است درد مشترک است، اگر فاریاب در این وجود چشم است، کابل قلب است، قندهار مغز است."

والی فاریاب افزود که یکبار دیگر به وحدت ملی افغانستان، به توانمندی افغانستان، به فراصت و عقل و آگاهی سیاسی مردم افغانستان معتقد گردیده است.

مولوی قیام الدین کشاف، رئیس شورای علمای افغانستان، حمله دهشت افگنی مرگبار میمنه را تقبیح کرده گفت: "این دشمن بزدل و ناجوان، چه گناهی داریم ما، ما به دیگران دین اسلام را رساندیم. امروز بر علیه ما جهاد را اعلان می کنند؟ آیا فراموش کرده اند آن شعارهای مطبوع و چاپی خود را که بر هر در و دیوار نصب می کردند که جهاد افغانستان دفاع پاکستان است. ما خو مدافعین بودیم. دو میلیون سر خود را دیوار ساختیم، دیوار آهنین، و آنها را نجات دادیم. ما قربانی دادیم، ما کشته دادیم، ما آواره و در بدر شدیم... آیا پاسخ آنها و مکافاتی که به ما میتن همین است؟"

در این محفل، پوهاند نعمت اله شهرانی وزیر مشاور و الحاج رحمت الله ترکستانی، رئیس شورای ولایتی فاریاب طی بیاناتی خواستار مجازات شدید مجرمینی گردیدند که به تخریبکاری دست می زنند.

در پایان مجلس به خانواده های قربانیان کمک های مالی صورت گرفت.
  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG