لینک های دسترسی

Breaking News

تهیۀ مسودۀ محور زمانی انتقال مسؤولیت های امنیتی به نیروهای افغان


تهیۀ مسودۀ محور زمانی انتقال مسؤولیت های امنیتی به نیروهای افغان
تهیۀ مسودۀ محور زمانی انتقال مسؤولیت های امنیتی به نیروهای افغان

یک روز نامۀ معتبر برتانوی مشعر است که قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان یک مسودۀ جدول زمانی انتقال مسؤولیت های امنیتی و کنترول ولایات را به نیروهای امنیتی محلی، تهیه نموده است.

روزنامۀ تایمز بروز دوشنبه گزارش داد که جنرال دیوید پترییس طرح خویش را بتاریخ 19 نومبر در جلسۀ لیزبن ، به رهبران ناتو ارائه خواهدنمود. در مسودۀ مذکوراز ، کود ها و رنگ ها استفاده شده است.

روزنامه مشعر است که در آن مسودۀ ساحاتی که بارنگ سبز نشان داده شده ، در مدت شش ماه آینده به نیرو های افغان تسلیم خواهد شد.

از هلیری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده نقل شده که بروز دوشنبه در آسترالیا گفته است ، او معتقد است که تا سال آینده یک تعداد ساحات افغانستان تحت کنترول حکومت و نیروهای محلی افغان قرار خواهد گرفت.

هلیری کلنتن و رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده بروز دوشنبه با کیفن راد وزیر امور خارجۀ آسترالیا ملاقات نموده و هر دوکشور در رابطه به اهمیت ، پشتیبانی از پلان انتقال امنیت افغانستان در جلسۀ ناتو توافق نمودند که در نتیجۀ آن افغانستان بطور تدریجی الی ختم سال 2014 مسؤولیت های امنیتی را به عهده خواهد گرفت.

طبق گزارش روزنامۀ تایمز ارزیابی های اخیر امنیتی نشان میدهد که احتمالاً ولایت هرات از اولین ولایاتی خواهد بود که مسؤولیت های امنیتی آن به نیروهای امنیتی افغان واگذار میگردد.

توقع میرود که عساکر ناتو در ولایات شرقی و جنوبی افغانستان برای دوسال دیگر باقی بمانند.

رییس جمهور اوباما گفته است که او در ماه جولای سال 2011 خروج عساکر امریکایی را از افغانستان آغاز مینماید.

XS
SM
MD
LG