لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو: حمله بر سربازان افغان در لوگر قصدی نه، اشتباهی بود


ناتو گفته است که هیلیکوپتر آن پیمان در زمان رویداد در محل گزمه می کرد
ناتو گفته است که هیلیکوپتر آن پیمان در زمان رویداد در محل گزمه می کرد

نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان می گویند که پوسته های اردوی ملی افغان در ولایت لوگر اشتباهاً از سوی سربازان امریکایی هدف قرار گرفته است.

هیأت مشترک حکومت افغانستان و ایتلاف بین المللی زیر فرمان ناتو پس از تحقیق در مورد این رویداد گفته اند که حمله بر پوسته های یاد شده در اثر معلومات نادرست صورت گرفته است.

ویلسن شفنر دستیار مطبوعاتی فرماندهی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان و دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در کنفرانس مشترک خبری در مورد یافته های این تحقیق معلومات دادند.

آقای شفنر گفت که رویداد لوگر قصدی نبود و به گفتۀ وی حتا پیش از انجام حمله نیروهای ائتلاف یکبار دیگر با همتایان افغان شان به تماس شده بودند تا عدم موجودیت سربازان افغان را در آن ساحه تایید کنند.

جنرال شفنر گفت " متاسفانه در اثر معلومات نادرستی که به سربازان ناتو فراهم شده بود، این ساحه هدف حمله قرار گرفت." او افزود هیلیکوپتری که این حمله را انجام داد، برای تامین امنیت یک قرارگاه نیروهای امریکایی در برکی برک، در ساحه گزمه می کرد.

جنرال ویلسن شفنر دستیار مطبوعاتی فرماندهی ناتو در کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:22 0:00

مقام های ناتو گفته اند که آن پیمان تحقیق مستقلانه را در مورد این رویداد نیز انجام می دهد، اما به گفتۀ مقامها چنین تحقیقی اندکی زمانگیر خواهد بود.

این در حالی است که رئیس جمهور افغانستان با بازماندگان سربازان کشته شده در برکی برک در ارگ دیدار کرد. در این دیدار شماری از زخمی شدگان این رویداد نیز حضور داشتند.

محمد اشرف غنی ضمن ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان گفت که به خاطر این رویداد نگران و متاثر است. او افزود که برای جلوگیری از بروز چنین رویدادها در آینده باید هماهنگی میان نیروهای افغان و خارجی بیشتر شود.

در این دیدار هیأت حقیقتیاب حکومت افغانستان نیز یافته های خود را در مورد رویداد ولسوالی برکی برک به رئیس جمهور غنی ارایه کرد، رویدادی که منجر به کشته شدن هفت سرباز و زخمی شدن پنج سرباز دیگر اردوی ملی شد.

XS
SM
MD
LG