لینک های دسترسی

Breaking News

کرکت افغانستان را همتراز جهان می سازم - دانش


نسیم دانش، رئیس جدید بورد کرکت افغانستان
نسیم دانش، رئیس جدید بورد کرکت افغانستان

رئیس جدید کرکت بورد افغانستان می گوید که در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ تیم ملی کرکت افغانستان را همتراز تیم های کشور های درجه یک این رشتۀ ورزشی سازد.

نیسم دانش که بر اساس فرمان محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به صفت رئیس جدید بورد کرکت افغانستان تعیین شده است، در مصاحبه با رادیو آشنا صدای امریکا گفت که با یک طرح ده ساله برای انکشاف کرکت به کار خود آغاز می کند.

آقای دانش گفت که بخش مهم این طرح، تلاش ها برای حصول مقام نخست کرکت در سطح جهان می باشد. او افزود که گزینش بازیکنان جدید، ساختن ورزشگاه ها و ایجاد باشگاه های ورزشی برای بازیکنان افغان در کشور های خارج در صدر این طرح قرار دارد.

نسیم دانش که روز یک شنبه رسماً وظیفۀ ریاست بورد کرکت را عهده دار شد، در ادامه افزود که برای تطبیق طرح ده سالۀ خود، افراد شایسته و کارفهم را در بخش های مختلف به کار خواهد گماشت.

رئیس جدید بورد کرکت افغانستان در نخستین روز کاری خود کمیتۀ گزینش بازیکنان تیم ملی را لغو کرد و کمیتۀ جدیدی را جاگزین آن ساخت که تاج ملوک علم، مربی پیشین تیم ملی کرکت افغانستان نیز عضویت کمیتۀ جدید را دارد.

تاج ملوک علم یکی از بنیانگذاران کرکت در افغانستان بوده و مدت زیادی مربی تیم ملی کرکت افغانستان بود، اما از چند سال به اینسو از کرکت به دور مانده بود.

امکان تغییر در تیم ملی

آقای دانش گفت که کمیتۀ جدید گزینش که مرکب از افراد با تجربه است، بازیکنان تیم ملی کرکت را برای جام جهانی کرکت سال ۲۰۱۵ انتخاب خواهد کرد. او افزود که رئیس احمدزی و دولت احمدزی بازیکنان و مربیان پیشین کرکت نیز در ترکیب این کمیته شامل اند.

نسیم دانش گفت که امکان تبدیل شدن کپتان تیم ملی کرکت وجود ندارد اما افزود که احتمالاً شماری از بازیکنان تیم ملی کرکت در رقابت های جهانی سال ۲۰۱۵ تبدیل شوند.

دانش: شاید تغییرات در ترکیب تیم ملی رونما شود
دانش: شاید تغییرات در ترکیب تیم ملی رونما شود

رئیس جدید بورد کرکت افغانستان گفت که تا دو هفتۀ دیگر یک گروه ۳۰ نفری بازیکنان کرکت افغانستان برای تمرینات عازم امارات متحده عربی خواهد شد.

افغانستان تا چند هفتۀ دیگر با تیم های آیرلند و سکاتلند رقابت کرکت خواهد داشت که به گفتۀ آقای دانش بهترین بازیکنان این دو رقابت برای شرکت در بازی های جهانی ۲۰۱۵ برگزیده خواهند شد.

نسیم دانش به گونۀ ویژه از شهزاد محمدی و کریم صادق یاد کرد و گفت که درخشش این دو بازیکن در بازی های گذشته نشان می دهد که باز هم هر دوی آنان در صف بازیکنان تیم ملی قرار گیرند.

محمدی و صادق اکنون در جمع بازیکنان تیم ملی نیستند و به گفتۀ مقامات پیشین بورد کرکت افغانستان، کاهش توانمندی ورزشی و زیاد شدن وزن آنان سبب شد که هر دو از تیم ملی حذف شوند.

تغییرات در آستانۀ جام جهانی

تغییرات در بورد کرکت افغانستان در حالی وارد می شود که قرار است بازیکنان افغان تا دو ماه دیگر برای نخستن بار در جام جهانی رقابت های یک روزۀ کرکت با رقبای بین المللی خود مصاف بدهد.

رئیس جدید بورد کرکت افغانستان می گوید که رئیس جمهور اشرف غنی با درنظر داشت برخی مشکلات تصمیم گرفت که یک سلسله تغییرات را در بورد کرکت ایجاد کند، اما وی مشخص نساخت که کدام مشکل سبب همچو تصمیمی شده است.

نسیم دانش گفت که رئیس جمهور غنی شخصاً از نامزدان ریاست بورد کرکت امتحان گرفت و با هر یکی حدود نیم ساعت رودررو صحبت کرد. او افزود که پرسش ها تنها در مورد کرکت نه بلکه در مورد مدیریت، برقراری ارتباط با سایر کشور ها و طرح ها برای انکشاف این ورزش به سطح جهانی بود که در نهایت یک نفر از میان شش نامزد برگزیده شد.

به برگزاری جام جهانی کرکت حدود دو ماه باقی مانده است، اما آقای دانش ابراز آرزومندی کرد که تغییرات وارد شده در کرکت بورد افغانستان بر بازی و نتایج تیم ملی افغانستان تاثیرات منفی برجا نخواهد گذاشت.

جام جهانی کریکت ۲۰۱۵ در ماه فبروری برگزار می شود که در آن ۱۴ تیم شامل است که در دو گروه با هم رقابت خواهند کرد. افغانستان در گروه خود در نخستین رقابت به مصاف بنگله دیش خواهد رفت.

کپتان تیم ملی کرکت افغانستان چندی پیش در مصاحبه با صدای امریکا گفته بود که برای جام جهانی ۲۰۱۵ آمادگی کامل گرفته شده است و بازی ملی پوشان افغان در این جام همه را حیرتزده خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG