لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال شورای عالی صلح از ملاقات با ملا برادر


ریاست جمهوری افغانستان می گوید مقامات ارشد افغان به منظور صحبت با ملا عبدالغنی برادر به زودی وارد پاکستان خواهند شد.

این پیشرف پس از مذاکرات بین رئیس جمهور کرزی و صدراعظم پاکستان در جریان مجمع اقتصادی جهان اسلام در لندن صورت گرفت. ملا برادر دوست دیرینه ملا عمر رهبر طالبان است که گفته می شود در افغانستان منحیث یک شخص کلیدی در از سرگیری مذاکرات صلح به شمار میرود.

دیوید کمیرون صدراعظم برتانیه در هفته جاری میزبان حامد کرزی و نواز شریف جهت گفتگو پیرامون مذاکرات متوقف شدۀ صلح است. در اعلامیه قصر ریاست جمهوری افغانستان امده است که رهبران سه کشور در مورد نقش پاکستان در روند صلح صحبت کردند، و موافقه نمودند که هیت شواری عالی صلح به منظور ملاقات با ملا برادر به زودی به پاکستان سفر کند.

شهزاده شاهد سخنگوی شورای صلح افغانستان از این فیصله استقبال کرده و گفته است که اماده سفر به پاکستان میباشد. وی اضافه کرد که انتظار دارد این گونه نشست ها نتایج مثبت در پی داشته باشد.

رئیس جمهور کرزی در جریان سفر پنج روزه اش به برتانیه با نواز شریف و شماری از رهبران کشور های اسلامی دیروز در مجمع اقتصادی جهان اسلام در لندن شرکت کرد. اقای کرزی در خطابه اش در این مجمع گفت جهان اسلام دارای استعدادهای است که میتوان به یک تحرک اصلی رشد و رفاه جهانی مبدل شود" ما باید به سرمایه گذاری در ظرفیت های تولیدی ما و اتخاذ سیاست هایی که به تشویق و ترویج کار آفرینی، و انتقال ازاد امتعه، منابع، نیروی کاری و افکار بین ما تمرکز نمایم."

رئیس جمهور افغانستان در ادامه سخنانش گفت هدف این است که اقتصاد افغانستان در جریان دهه تحول از حداقل سه مسیر تقویت شود "نیت داریم که اقتصاد ملی خود را در دهه تحول از حداقل سه راه تقویت بخشیم. دهه تحول از سال ٢٠١۴ آغاز و تا سال ٢٠٢۴ ادامه می یابد. نخست می خواهیم که روی گسترش بخش های زراعت و تجارت زراعتی تمرکز کنیم که بیش از ٦٠ درصد نفوس ما در آن مشغول کار اند."
ملاقات سه جانبه پاکستان افغانستان و برتانیه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

اقای کرزی سخنرانی اش را در مجمع اقتصادی جهان اسلام به این موضوع خاتمه داد که افغانستان فرصت های هیجان انگیز برای سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در اختیار سرمایه گذاران قرار میدهد. اقای کرزی خطاب به حاضرین گفت که به افغانستان بیایند سرمایه گذاری کنند و تولیدات داخلی و بازار های منطقه را رونق بیشتر بخشند.
XS
SM
MD
LG