لینک های دسترسی

Breaking News

تیم فوتبال افغانستان جمعه به مصاف پاکستان می رود


برخی بازیکنان این تیم در رقابت های زیر سن ۲۳ سال ایران نیز شرکت خواهد کرد.
برخی بازیکنان این تیم در رقابت های زیر سن ۲۳ سال ایران نیز شرکت خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال افغانستان دومین رقابت دوستانۀ برگشت خود را با پاکستان روز جمعه، ششم فبروری در شهر لاهور برگزار می کند.

سکرترجنرال فدراسیون فوتبال افغانستان می گوید که ملی پوشان افغان از پیروزی که در رقابت رفت با پاکستان به دست آورده بود، دفاع خواهند کرد.

علی آقازاده، به خبرنگاران گفت "تیم ملی فوتبال پاکستان در رده بندی فیفا بسا پائین تر از افغانستان قرار دارد، اما ملی پوشان افغان با در نظر داشت میدان پاکستان، موجودیت تماشاچیان پاکستانی و آب و هوایی مساعد برای تیم پاکستان، این رقابت را ساده نخواهند گرفت."

تیم پاکستان در رقابت ماه اگست ٢٠١٣ با نتیجه سه مقابل صفر در کابل شکست خورده بود. به گفته علی آقازاده قرار است جلال الدین شریعتیار مدافع تیم ملی فوتبال افغاسنتان سمت کپتانی آن تیم را به عهده گیرد.

اما دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان می گوید " تیم ملی با ترکیبی از بازیکنان جوان و پیشین آن تیم تشکیل شده است."

حمیدیوسفزی، به رادیو آشنا گفت که بیشتر بازیکنان این تیم قرار است در رقابت های زیر سن ۲۳ سال روانۀ ایران گردند به این خاطر رقابت با پاکستان می تواند آزمایش و تجربۀ خوبی برای آنان باشد.

حمید یوسفزی، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت با پاکستان
حمید یوسفزی، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت با پاکستان

دروازه بان تیم ملی می گوید "باوجودیکه تعداد بازیکنان کم تجربۀ را با خود دارند اما همۀ آنان از روحیۀ عالی برخوردار بوده و هیچگونه فشار روانی بر آنان وجود ندارد."

این تیم با ۲۷ بازیکن و سه هیأت فدراسیون که شامل یک سرمربی و کمک مربی می باشد پنج روز پیش از آغاز رقابت به شهر لاهور رفته اند.

حسین صالح، مربی تخنیکی معرفی شده از جانب فیفا در این سفر به عنوان سر مربی، تیم ملی را همرایی می کند.

الیاس منوچهر یکتن از بازیکنان پیشین تیم ملی که به عنوان کمک مربی به لاهور رفته به رادیوآشنا گفته بود که از دو ماه به اینسو تمرینات ملی پوشان در شهر کابل آغاز شده و چهار بازیکن افغان ساکن در خارج افغانستان نیز با تیم خواهند پیوست.

حمیدیوسفزی به رادیوآشنا گفت که بلال آرزو، جلال شریعتیار، آرش عاطفی و فیصل شایسته به تیم پیوسته اند و باوجودیکه نبود برخی بازیکنان مانند اسلام امیری – کپتان و مدافع تیم ملی – می تواند در خط دفاعی افغانستان محسوس باشد، ؛باآنهم تلاش خواهیم ورزید پیروزی ۲۰۱۳ مان را حفظ کنیم."

تاثیرات نبود یوسف کارگر بر ملی پوشان

یوسف کارگر، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان مدتی پیش در یک حملۀ سؤقصد در نزدیکی منزلش شدیداً مجروح شد و برای تداوی بهتر به هند رفت.

اینکه نبود آقای کارگر تا چه حدی می تواند بر روحیۀ ملی پوشان تاثیرگزار باشد، دروازه بان تیم ملی می گوید که حمله بر یوسف کارگر "تمامی بازیکنان تیم ملی را متاثر ساخت مگر حسن صالحی و الیاس منوچهر تلاش کردند تا بازیکنان به ویژه جوانان کمبود آقای کارگر را احساس نکنند."

تیم های ملی پیش از حضور در یک رقابت بین المللی معمولاً بازی های تدارکاتی و همآهنگ کنندۀ را سپری می کنند. آقای یوسفزی به رادیوآشنا گفت که با "مجروح شدن آقای کارگر برنامۀ رقابت های تدارکاتی تیم ملی که {قرار بود در تاجکستان راه اندازی شود} برهم خورد و تا کنون هیچ رقابت تدارکاتی و همآهنگ کنندۀ نداشته اند."

اما الیاس منوچهر، کمک مربی تیم ملی فوتبال به صدای امریکا گفته بود که به خاطر همآهنگ سازی ملی پوشان "رقابت دوستانه با تیم های داخلی راه اندازی شده بود که نتیجۀ خوبی را در پی داشت."

تیم افغانستان پس از قهرمانی در جام کشور های جنوب آسیا، دست آورد چشمگیری نداشته و در بیشتر جام ها بدون نتیجۀ قناعت بخشی به افغانستان برگشته اند.

اما تیم پاکستان نیز بااستفاده از حضور بازیکنان کم تجربه و میدان لاهور و تماشاچیان پاکستانی، تلاش خواهد کرد برای تلافی شکست سهمگین دو سال پیش آن تیم در کابل، از خلأ های تیم فوتبال افغانستان نهایت استفاده را ببرد.

کارشناسان به این باور اند که رقابت با پاکستان آنهم در میدان خود آنان می تواند فرصت خوبی برای ملی پوشان ساکن در داخل افغانستان باشد تا نشان دهند که می توانند در عدم حضور داشت ملی پوشان کلیدی ساکن در خارج افغانستان، تیم ملی را به پیروزی رهنمون سازند.

XS
SM
MD
LG