لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: با پیام واضح به کنفرانس قلب آسیا می روم


آقای غنی می گوید که اکثر شرکای افغانستان خواستار شرکت وی در کنفرانس قلب آسیا شده اند.
آقای غنی می گوید که اکثر شرکای افغانستان خواستار شرکت وی در کنفرانس قلب آسیا شده اند.

رئیس جمهور افغانستان می گوید که با یک پیام واضح در کنفرانس کشورهای قلب آسیا شرکت می کند. او افزود که به ارتباط افغانستان در این کنفرانس می رود نه به ارتباط پاکستان.

محمد اشرف غنی گفت که کنفرانس قلب آسیا از افغانستان است و جا دارد که رئیس جمهور این کشور در آن شرکت داشته باشد. آقای غنی افزود که اکثر شرکای افغانستان خواستار شرکت وی در این کنفرانس شده است.

پیشتر از این عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان در نشست شورای وزیران از اشتراک رئیس جمهور غنی در کنفرانس قلب آسیا خبر دادهو ابراز امیدواری کرده بود که این کنفرانس به نتایج خوبی به سود ثبات و تحکیم همکاریهای صادقانه در منطقه منجر گردد.

این در حالی است که ریچارد اولسن نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان روز گذشته در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که کنفرانس قلب آسیا در پاکستان، فرصت خوبی برای افغانستان است تا نقش رهبری کننده را در همکاری های منطقه یی در زمینۀ مبارزه با دهشت افگنی بازی کند.

کنفرانس قلب آسیا – پروسۀ استانبول در دوم نوامبر ۲۰۱۱ در کنفرانس استانبول به هدف بحث و تمرکز بر امنیت و ثبات در افغانستان آغاز شد و کنفرانس اسلام آباد پنجمین نشست این سلسله است.

کشورهای اصلی شرکت کننده در این کنفرانس شامل افغانستان، آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرغیزستان، پاکستان، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و امارات متحدۀ عربی می باشد.

برعلاوه نمایندگان ۱۷ کشور دیگر به شمول ایالات متحدۀ امریکا و ۱۱ سازمان جهانی به شمول ملل متحد در این نشست اشتراک می داشته باشند.

XS
SM
MD
LG