لینک های دسترسی

Breaking News

غنی و شریف در پاریس با هم دیدار می کنند


روابط افغانستان و پاکستان در ماه های اخیر پرتنش بوده است.
روابط افغانستان و پاکستان در ماه های اخیر پرتنش بوده است.

رهبران سیاسی پشتون پاکستان پس از دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی گفته اند که قرار است محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و نواز شریف صدر اعظم پاکستان روز دوشنبه در مورد اوضاع منطقه در پاریس با هم صحبت کنند.

آفتاب احمد خان شیرپاو رهبر حزب وطن پاکستان که به تازگی با رئیس جمهور غنی و رئیس اجرائیه عبدالله دیدار داشت، از اینکه آقای غنی درخواست سیاستمداران پشتون پاکستان را مبنی بر دیدار با نواز شریف پذیرفته است، ابراز خرسندی کرد.

آقای شیرپاو از قول رئیس جمهور غنی گفت که پیش از این حکومت پاکستان نیز چنین دیداری را در حاشیۀ کنفرانس اقلیم در پاریس، درخواست کرده بود. او افزود که بن بست از میان برداشته شده و در نظر است که افغانستان و پاکستان به گونۀ مرحله وار گفتگوها را به پیش ببرند.

نزدیک به ده تن از رهبران سیاسی پشتون پاکستان روز پنجشنبه به دعوت حکومت افغانستان به کابل برای شرکت در سیمیناری به یادبود از محمد افضل خان یکی از رهبران فقید پشتون پاکستان به سفر کردند.

محمود خان اچکزی، اسفندیار ولی خان، آفتاب احمد خان شیرپاو، افراسیاب ختک، سکندر شیرپاو، انجنیر شکرالله خان، ایاز وزیر، سلیم خان و عثمان کاکر در جمع رهبران پاکستانی بودند که به کابل دعوت شده بودند.

افراسیاب ختک، عضو مجلس سنای پاکستان نیز دیدار رئیس جمهور غنی را با نخست وزیر پاکستان تایید کرده است. اما حکومت افغانستان تا کنون در مورد دیدار این دو رهبر چیزی نگفته است.

مقام های پاکستانی گفته اند که قرار است در آیندۀ نزدیک نشست سه جانبه میان سران افغانستان، پاکستان و بریتانیا برگزار شود و در آن پیرامون مسایل منطقه یی و روند صلح بحث شود.

XS
SM
MD
LG