لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی: پاکستان به تعهدات خود عمل نکرد


حکومت افغانستان خواستار پابندی اعضای نشست چهارجانبۀ صلح به تعهدات شان شده است.
حکومت افغانستان خواستار پابندی اعضای نشست چهارجانبۀ صلح به تعهدات شان شده است.

معیین سیاسی وزارت امور خارجۀ افغانستان می گوید که پاکستان به تعهدات که در نشست چهارجانبه صلح افغانستان کرده بود، آنچنانی که لازم بود، عمل نکرده است.

حکمت خلیل کرزی گفت که بربنیاد توافقات نشست چهارجانبه صلح، قرار بود که گفتگوهای مستقیم میان افغانستان و مخالفان مسلح دولت، در اوایل ماه مارچ برگزار شود، اما به گفتۀ وی برای آغاز این گفتگوها تاکنون اقدام اساسی صورت نگرفته است.

آقای کرزی که در همایشی پیرامون راهکارهای صلح صحبت می کرد، بار دیگر از پاکستان و تمام اعضای نشست هماهنگی چهارجانبه خواست تا به تعهدات شان در قبال روند صلح افغانستان عمل کنند.

حکمت خلیل کرزی معیین سیاسی وزارت خارجۀ افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:36 0:00

آقای کرزی در باره پیوستن حزب اسلامی حکمتیار به روند صلح گفت که این حزب بنا بر ابتکار و تلاش های شورای عالی صلح افغانستان وارد گفتگو ها شده و نتایج آن تاکنون قناعت بخش بوده است.

با وصف امتناع آشکار گروه طالبان به پیوستن به مذاکرات صلح، ریاست جمهوری افغانستان گفته است در پیوند به گفتگوهای صلح با این گروه، هنوزهم "خوش بینی محتاطانه" دارد.

همزمان با تلاش حکومت افغانستان برای صلح، قوای مسلح آن کشور برای نبرد مسلحانه با طالبان و سایر گروه های مسلح مخالف دولت در سال نو خورشیدی آماده‌گی می گیرند.

XS
SM
MD
LG