لینک های دسترسی

Breaking News

منابع صحی پروان: هجده کشته و بیست و نه زخمی در حادثه حمله انتحاری بر ولایت پروان


منابع صحی پروان: هجده کشته و بیست و نه زخمی در حادثه حمله انتحاری بر ولایت پروان
منابع صحی پروان: هجده کشته و بیست و نه زخمی در حادثه حمله انتحاری بر ولایت پروان

جنرال بصیر سالنگی، والی ولایت پروان، برای بار دوم از حمله انتحاری طالبان جان سالم به در برده است.

خبرنگاران مقیم شهر چاریکار ولایت پروان درمورد حمله بر ولایت پروان می گویند در این حمله انتحاری که در ساعت یازده و بیست دقیقه قبل از ظهر یکشنبه صورت گرفت حداقل شش تن از حمله کنندگان شرکت داشتند.

قرار گزارش ها یکی از حمله کنندگان بم هایی را که به بدن خود بسته بود در مقابل دروازۀ ورودی مقر ولایت پروان منفجر کرد و پنج تن مهاجم باقی وارد محوطه ساختمان ولایت شده با نیروی های امنیتی درگیرشدند.

در نتیجه این درگیری طبق آخرین معلومات از شفاخانه و کلینیک های شهر چاریکار حدود ۱۸ تن کشته و ۲۹ نفر هم مجروح شده اند و بخشی از ساختمان ولایت طعمه حریق شده است.

جنرال سالنگی، والی پروان، در تماس تلیفونی گفت که وضعیت اکنون به طور کامل تحت کنترول است و در میان قربانیان این حادثه شش تن از منسوبین پولیس هستند و متباقی قربانیان حادثه افراد غیر نظامی اند.

احمد هنایش، یک تن از ژونالستان مقیم شهر چاریکار، درمورد حمله انتحاری روز یکشنبه در مقر ولایت پروان که بیشتر از یک ساعت ادامه داشته است معلومات داده گفت این حمله زمانی رخ داده است که جلسه امنیتی در داخل محوطه ساختمان ولایت جریان داشت.

به گفته آقای هنایش این بار نخست نیست که بالای والی پروان حمله انتحاری صورت می گیرد، بلکه درگذشته نیزعلیه آقای سالنگ حمله انتحاری ازسوی طالبان صورت گرفته اند که والی پروان ازآن حوادث جان سالم بدر برده است.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان درکابل در گفتگو با رسانه ها گفت که حداقل پنج انفجار در جریان این درگیری دخیل بودند که به احتمال قوی ناشی از پرتاب بم های دستی بوده است.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند در تماس تلیفونی به رسانه ها مسؤولیت حادثه خونبار حمله به مقر ولایت پروان را پذیرفته ادعا کرد که افراد آنها در چند نقطه شهر چاریکار حملات انتحاری انجام داده اند و تلفات سنگین هم به نیروهای امنیتی وارد کرده اند. اما منابع مستقل و خبرنگاران مقیم شهر چاریکار پروان، واقعه ناگوار دیگری که در چاریکار و جای دیگر آن ولایت رخ داده باشد، تایید نمی کنند.

ولایت پروان در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال کابل موقعیت دارد.

XS
SM
MD
LG