لینک های دسترسی

Breaking News

شمولیت زنان افغان در صفوف قوای پولیس


با وجود تلاش های وزارت داخله برای جلب و جذب پولیس اناث در صفوف پولیس بنا بر عوامل مختلف هنوز هم روند شمولیت زنان در پولیس قناعت بخش نمی باشد.

این در حالیست که وزارت داخله میگوید در نظر است که تا سال ۲۰۱۴ شمار زنان در صفوف پولیس به ۵۰۰۰ هزار تن برسد.

در حالی که وزارت داخله برای جلب و جذب زنان در صفوف پولیس طی حدود ده سال گذشته تلاش نموده و زمینه شمولیت پولیس در بخش های مختلف را فراهم کرده است اما به اساس معلومات بخش جندر قومندانی امنیت کابل روند شمولیت زنان در پولیس بسیار اندک است.

آمر جندر قومندانی امنیه کابل گفت کم بودن شمولیت زنان در پولیس دلایل مختلف دارد که محدودیت های فرهنگی و همچنان عدم علاقمندی مقامات محلی در ولسوالی ها برای جذب زنان در صفوف پولیس باعث کندی این روند و کمرنگ شدن حضور زنان در صفوف پولیس بخصوص در ولسوالی ها شده است.

این زنان در قطعات پولیس سرحدی ،نظم عامه، محابس و همچنان در بخش های عملیات های خاص، در بخش های کشفی، استخبارات، جنایی، رسیده گی به حل پرابلم های خانواده گی، اداری، توزیع پاسپورت ، نهاد های مالی، لوژیستیک و تلاشی فعالیت دارند.
آمریت جندر قومندانی امنیه کابل میگوید به حضور زنان در پولیس نیاز جدی احساس می شود، او همچنان از خانواده ها نیز خواست تا از پیوستن دختران شان به صفوف پولیس جلوگیری نکنند.
زنان پولیس هنگام تعلیمات نظامی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00
XS
SM
MD
LG