لینک های دسترسی

Breaking News

نمایندگی سیاسی افغانستان در یونان ایجاد می شود


توافقنامۀ ایجاد دفتر سیاسی افغانستان در یونان امروز در کابل به امضا رسید.
توافقنامۀ ایجاد دفتر سیاسی افغانستان در یونان امروز در کابل به امضا رسید.

مقامهای افغانستان و یونان موافقنامۀ ایجاد نمایندگی سیاسی افغانستان را در آتن پایتخت یونان امضا کردند. تا کنون افغانستان در یونان که عمده ترین مسیر حرکت پناهجویان افغان به اروپا می باشد، دفتر سیاسی نداشت.

حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجۀ افغانستان در دیدار با رئیس امور سیاسی وزارت خارجۀ یونان گفت که ایجاد نمایندگی سیاسی افغانستان در آتن، ضمن رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان زمینه را برای گسترش همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف مساعد خواهد ساخت.

بر اساس خبرنامۀ وزارت خارجۀ افغانستان، پتروس مورویدوس رئیس امور سیاسی وزارت خارجۀ یونان گفته است که کشورش در بخش ماین پاکی می تواند افغانستان را یاری رساند. او همچنان گفته است که آتن در سال روان بورس های تحصیلی را در رشتۀ باستان شناسی برای محصلان افغان فراهم خواهد کرد.

اما مشکل عمده بین افغانستان و یونان معضل پناهجویان افغان است که پس از شهروندان سوریه، دومین جمعیت بزرگ پناهجویان تازه وارد به اروپا را تشکیل می دهد.

پس از آنکه کشورهای حوزۀ بالقان به ویژه مقدونیه مرزهای خود را به روی پناهجویان افغان مسدود کرد، ده ها هزار مهاجر افغان در یونان به ویژه مناطق مرزی آن کشور سرگردان و بی سرنوشت مانده اند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گزارش داده است که از آغاز سال روان میلادی تا کنون نزدیک به ۴۰ هزار پناهجوی افغان با در پیش گرفتن سفر پرخطر دریایی خود را عمدتاً از ترکیه به یونان رسانده اند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG