لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور رئیس جمهور و یک عضو پارلمان افغانستان کشته شدند


وسایط پولیس که در هنگام شب اطراف خانۀ مشاور رئیس دولت را محاصره نموده اند.
وسایط پولیس که در هنگام شب اطراف خانۀ مشاور رئیس دولت را محاصره نموده اند.

قوماندان امنیۀ کابل به صدای امریکا گفت که یک مشاور ارشد رئیس جمهور کرزی و یک عضو پارلمان افغانستان در جریان یک حمله در شهر کابل کشته شده اند.

محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیۀ کابل به خبرنگار صدای امریکا گفت که دو بم گذار انتحاری شام یک شنبه بر منزل جان محمد خان یکی از مشاورین ریاست جمهوری افغانستان واقع در کارتۀ چهار کابل حمله ور شده، مشاور رئیس جمهور و محمد هاشم وطنوال وکیل پارلمان را کشته اند.

خبرنگار صدای امریکا در کابل از قول جنرال عبدالبصیر سالنگی قوماندان امنیۀ کابل گزارش می دهد که در این حمله دو بم گذار انتحاری دست داشته اند.

جان محمد خان سابق بحیث والی ولایت ارزگان نیز اجرای وظیفه نموده است.

واسطۀ نقلیه پولیس که در تاریکی میخواهد در محل حادثه موقعیت بگیرد.
واسطۀ نقلیه پولیس که در تاریکی میخواهد در محل حادثه موقعیت بگیرد.

ذبیح اله مجاهد سخنگوی طالبان مسؤلیت این حمله را ادعا نموده و جان محمد خان را متهم به همکاری با نیروهای امریکا نموده است.

این حمله کمتر از یک هفته بعد از کشته شدن احمد ولی کرزی، برادر رئیس جمهور حامد کرزی، در ولایت قندهار، صورت میگیرد.

شایان یاد آوری است که جان محمد خان یکی از متحدین برجسته رئیس جمهور افغانستان بود و بعد از احمد ولی کرزی، برادر کشته شده رئیس جمهور افغانستان و رئیس پیشین شورای ولایتی قندهار، با نفوذ ترین چهره در میان قوم پوپلزایی به شمار می رفت.

همایون شعیب خبرنگار صدای امریکا لحظاتی قبل به نقل قول از مقامات امنیتی گفت که جنگ تا نیمه های شب ادامه یافته و هر دو فرد انتحار کننده کشته شده اند.

اکنون وضیعت امنیتی در منطقه آرام بوده و مردم به کار های روز مرۀ خویش مصروف میباشند.

به اساس یک خبر دیگر نیروهای افغان و خارجی به روز یکشنبه حداقل ده جنگجوی طالبان را در یک مکتب در ولایت ننگرهار به قتل رسانیدند. در جریان حمله بر مکتب، هیچ شاگردی در آنجا موجود نبوده است.

در یک گزارش تازه ناتو گفته است که دوتن از عساکر آن قوا به روز یکشنبه در اثر انفجار بم در جنوب افغانستان کشته شده اند.

در عین حال، دو تن کشته و هفت تن دیگر زمانی زخمی گردیدند که یک مرد مسلح نا شناس بر یک جشن عروسی در ولایت بغلان گلوله باری نمود.

XS
SM
MD
LG