لینک های دسترسی

Breaking News

اطمینان آلمان از ادامه کمک این کشور به افغانستان


A Free Syrian Army fighter takes a position as he aims his weapon at the Justice Palace, which is controlled by forces loyal to Syria's President Bashar al-Assad, in Aleppo.
A Free Syrian Army fighter takes a position as he aims his weapon at the Justice Palace, which is controlled by forces loyal to Syria's President Bashar al-Assad, in Aleppo.

رئیس جمهور آلمان به روز یک شنبه وارد افغانستان شده و در دیدار با مقامات افغان یک بار دیگر از ادامه کمک کشورش با افغانستان اطمینان داد.

رؤسایی جمهور آلمان و افغانستان به روز یک شنبه با حضور در یک کنفرانس مشترک خبری، در رابطه به مسایل مختلف با رسانه ها صحبت کردند.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان حملات راکتی از خاک پاکستان بر مناطق سرحدی افغانستان را اخبار غیر مؤثق و شایعه خوانده گفت که مطبوعات افغانستان نباید با نشر گزارش های تایید نا شده باعث خراب شدن مناسبات افغانستان و کشور های همسایه گردند.

رئیس جمهور کرزی در این مورد گفت که دولت افغانستان حق دفاع از خاک خود را دارد، او نشرات رسانه ها را شایعاتی خواند که نه به سود افغانستان و نه به نفع همسایگان می باشد.

کرستیان والف، رئیس جمهور آلمان که در یک سفر از قبل اعلام نشده وارد افغانستان شده بود پس از دیدار با حامد کرزی در یک کنفرانس مشترک خبری حضور یافت.

حامد کرزی همچنان از کمک های آلمان با افغانستان قدر دانی کرد و با اشاره به کنفرانس های بن گفت که طی ده سال گذشته آلمان یکی از کمک کننده های درجه اول افغانستان بوده است.

آقای کرزی ابراز امیدواری کرد که کنفرانس دوم بن که قرار است تا چند هفتۀ دیگر برگزار شود، یک بار دیگر افغانستان را از حمایت های تازۀ جامعه جهانی برخوردار سازد.

حامد کرزی در این کنفرانس خبری یک بار دیگر تکرار کرد که به هدف دریافت مشوره مردم افغانستان در رابطه به چگونگی تامین روابط استراتیژیک میان افغانستان و امریکا، جرگه عنعنوی را برگزار می کند.

آقای والف نیز به ادامۀ کمک های کشورش با افغانستان تاکید کرد و گفت که آلمان پس از سال ۲۰۱۴ نیز به همکاری با افغانستان در بخش های انکشافی ادامه خواهد داد.

آقای والف می گوید "آلمان تا سال ۲۰۱۴ نیروهای نظامی اش را از افغانستان خارج می کند، ولی ما می خواهیم که در بخش ظرفیت سازی و آموزش نیروهای اردوی ملی و پولیس افغان به کمک های خود ادامه دهیم تا این نیروهای به پای خود ایستاده و مسؤولیت تأمین امنیت کشور خود را به دوش گیرند. ما پس از سال ۲۰۱۴ نیز در کنار افغانستان خواهیم بود."

رئیس جمهور آلمان در مورد کشیدگی ها میان افغانستان و پاکستان ابراز امیدواری کرد که در کنفرانس استانبول، نماینده گان کشور های منطقه به تفاهم برسند تا به این اساس جلو مداخلۀ کشور ها بر امور داخلی یک دیگر گرفته شود.

رئیس جمهور آلمان در این سفر با شماری از نماینده گان جامعه مدنی و سربازان آن کشور در افغانستان نیز دیدار کرد.

آلمان حدود پنج هزار سرباز در افغانستان دارد.

XS
SM
MD
LG