لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ اظهارات وزیر دفاع پاکستان را غیرمسوولانه خواند


پروژۀ لولۀ انتقال گاز تاپی امروز عملاً به کار آغاز کرد.
پروژۀ لولۀ انتقال گاز تاپی امروز عملاً به کار آغاز کرد.

ریاست جمهوری افغانستان اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان را "غیرمسوولانه و خلاف تعهدات رهبران آن کشور در مورد عدم مداخله در امور داخلی افغانستان" عنوان کرد.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان گفته بود که حکومت آن کشور برای تامین امنیت پایپ لاین گاز تاپی در خاک افغانستان، از طالبان تقاضای کمک می کند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه یی گفته است "اظهارات وزیر دفاع پاکستان نمایانگر آنست که یک تعداد از مقامات آن کشور هنوز هم علاقمند مداخله در امور افغانستان هستند و روابط نزدیک با طالبان و نفوذ قابل ملاحظه بالای آنان دارند."

خبرنامۀ ارگ به استناد گفته های وزیر دفاع پاکستان تاکید کرده است که این گونه اظهارات ادعای برحق دولت و مردم افغانستان مبنی بر مداخله بعضی از عناصر پاکستان در امور افغانستان را ثابت می سازد.

کار عملی پروژۀ تاپی امروز توسط رئیس جمهور ترکمنستان، رئیس جمهور افغانستان، صدر اعظم پاکستان و معاون رئیس جمهور هند در نزدیکی عشق آباد پایتخت ترکمنستان آغاز شد.

حکومت افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی آن کشور وظیفه دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و تامین امنیت شهروندان کشور را به عهده دارند و قادر اند که از تاسیسات عامه و خصوصی به ویژه لوله گاز تاپی که بیش از ۷۰۰ کیلو متر آن از خاک افغانستان عبور می کند، حفاظت نمایند.

حکومت افغانستان گفته است که برای تامین امنیت لولۀ گاز تاپی نیروی ویژه را آماده خواهد ساخت.

در خبرنامۀ ریاست جمهوری افغانستان یکبار دیگر از رهبران پاکستان خواسته شده است تا به تعهدات شان مبنی بر مبازره مشترک علیه تروریزم و افراطیت عمل نمایند و دیگر به چنین اظهارات غیر مسئولانه اجازه ندهند.

XS
SM
MD
LG