لینک های دسترسی

Breaking News

صلیب سرخ: فعالیت های ما در افغانستان محدود می شود


صلیب سرخ در جلال آباد, افغانستان
صلیب سرخ در جلال آباد, افغانستان
کمیته بین المللی صلیب سرخ یکی از شناخته شده ترین سازمان های بشر دوستانه بوده که در مناطق جنگ در سراسر جهان فعالیت دارد.
تصمیم صلیب سرخ مبنی بر بیرون ساختن کارمندان خارجی از افغانستان ناخرسندی جامعه بین المللی در افغانستان را در پی خواهد داشت. پس از حمله به دفتر صلیب سرخ در شهر جلال آباد که منجر به کشته شدن یک محافظ افغان و زخمی شدن ۳ نفر بشمول یک کارمند خارجی این سازمان گردید، صلیب سرخ اعلام نمود که فعالیت هایش را در افغانستان محدود می کند.

رابن واودو مسوؤل بخش ارتباطات صلیب سرخ در مورد گفت: "پس از حمله چهارشنبه گذشته به دفتر ما در جلال آباد، ما اقداماتی را رویدست می گیریم که فعالیت های ما را متاثر خواهد ساخت. در قدم نخست، ما باید برخی از کارمندان خارجی را بنابر نگرانی های امنیتی از کشور بیرون کنیم. بدون شک که اینکار روی فعالیت های ما تاثیر گذار خواهد بود – روی همین دلیل برخی از فعالیت های ما متوقف می گردد."
او همچنین اضافه کرد که عرضه خدمات مربوط به اعضای مصنوعی، همکاری با شفاخانه میرویس در کندهار و تسهیل ایجاد تماس بین زندانیان و خانواده هایشان از سوی این سازمان ادامه خواهد داشت.

صلیب سرخ که یکی از مشهور ترین سازمان های بیطرف در جهان است، برای نخستین بار در تاریخ ۲۵ سالۀ فعالیت اش در افغانستان مورد حمله قرار گرفت.
این در حالیست که صدها تن از معلولین و معوبین بروز یکشنبه در اعتراض به بسته شدن دفتر صلیب سرخ در جلال آباد مظاهره نموده و خواستار بازگشایی آن شدند.
خیر محمد، یکتن از مظاهره کنندگان درین مورد گفت: "به نمایندگی از معیوبین از صلیب سرخ میخواهم تا فعالیت های خود را از سر بگیرد و مقامات حکومتی باید ازین مراکز بصورت جدی حفاظت کند."

مسوؤل بخش ارتباطات صلیب سرخ افزود که حمله بر دفتر این سازمان پیامد های جدی را در فراهم نمودن کمک های بشر دوستانه از سوی صلیب سرخ در قبال خواهد داشت.
او گفت: "ما نگران هستیم که اگر برخی از کارمندان ما از کشور خارج نگردند، بیشتر آسیب پذیر می شویم و در معرض خطر قرار می گیریم – چون ما با جناح های مختلف مسلح کار می کنیم و با آنها در مورد کار و فعالیت های خود صحبت می کنیم. از اینکه این حمله صورت گرفت، ما متعجب هستیم."

طالبان هرگونه مسوؤلیت حمله به دفتر صلیب سرخ را رد نموده اند، اما مقامات ارشد آیساف و حکومت افغانستان به خبرگزاری رویترز می گویند که شواهد کافی استخباراتی نشان میدهد که طالبان در پشت این حمله بودند.

صلیب سرخ با حفظ بیطرفی همه جانبه، از غیر نظامیان در درگیریهای مسلحانه حفاظت نموده و با همه جناح های درگیر به تماس می باشد. بسیاری از شورشیان طالب که در افغانستان زخمی می شوند، در مرکز طبی صلیب سرخ در پشاور تداوی می گردند.
صلیب سرخ: فعالیت های ما در افغانستان محدود می شود
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:10 0:00
XS
SM
MD
LG