لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ ادعای طراحی حمله پشاور را در افغانستان رد کرد


تحریک طالبان پاکستان مسوولیت حمله روز جمعه پشاور را به دوش گرفته است.
تحریک طالبان پاکستان مسوولیت حمله روز جمعه پشاور را به دوش گرفته است.

حکومت افغانستان ادعای مقامهای پاکستانی را رد کرد که گویا حملۀ روز گذشته در پشاور، در افغانستان طراحی و سازماندهی شده بود، ارگ چنین ادعا ها را بی اساس خوانده است.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صحبت با صدای امریکا گفت که افغانستان هیچگاه اجازه نداده و نخواهد داد تا از قلمروش علیه کشور های دیگر استفاده صورت گیرد.

همچنان ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه یی در این مورد گفته است که افغانستان قربانی تروریزم است و درد و رنج ناشی از حملات تروریستی را احساس می کند و برای آسیب دیده گان این حمله نیز احساس همدردی دارد.

دراین اعلامیه گفته شده است که دولت افغانستان خواهان آن است که دولت های منطقه به خصوص افغانستان و پاکستان باید در مقابله با تروریزم تلاش مشترک و صادقانه کنند.

ارگ ریاست جمهوری گفته است عملیات نظامی پاکستان در وزیرستان و خیبر پشتونخوا پیامد هایی برای افغانستان و پاکستان داشته است و دولت افغانستان به خاطر مبارزه با تروریزم در سالهای اخیر، تلاش های زیادی را به خرج داده است.

حکومت افغانستان در این اعلامیه یکبار دیگر از پاکستان خواسته است تا با تمام گروه های تروریستی بدون تفکیک، یکجا با افغانستان مبارزه مشترک کند تا صلح و ثبات در افغانستان، پاکستان و منطقه تامین گردد.

رسانه های پاکستانی از قول مقامات نظامی پاکستان گفته اند که حمله روز جمعه بالای یک پایگاه هوایی نیروهای پاکستانی در نزدیک شهر پشاور در خاک افغانستان طرح ریزی گردیده شده است.

XS
SM
MD
LG