لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین پیروزی افغانستان در رقابت های فوتبال جنوب آسیا


تیم ملی فوتبال افغانستان که در برابر بنگله دیش به میدان رفت.
تیم ملی فوتبال افغانستان که در برابر بنگله دیش به میدان رفت.

افغانستان، برای نخستین بار در میدان فوتبال توانست بنگله دیش را با نتیجۀ ۴-۰ شکست دهد داده و سفر خود را در جام کشور های جنوب آسیا با پیروزی آغاز کند.

گول ها توسط مسیح سیغانی، فیصل شایسته، زبیر امیری و خیبر امانی در دقایق ۲۹، ۳۱،۴۱و ۶۸ وارد دروازۀ تیم فوتبال بنگله دیش شد.

در ترکیب امروزی تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر بنگله دیش اویس عزیزی، دروازه بان، حسن امین، مسیح سیغانی، سید محمد هاشمی، مصطفی حدید در خط دفاع
اباسین علی خیل، کنشکا طاهر مدافعین خط میانه، نور الله امیری، فیصل شایسته و مصطفی زازی، مهاجمین میانه و زبیر امیری در خط حمله به میدان رفتند.

ملی پوشان افغانستان در ابتدای رقابت، تلاش کردند از وسط میدان حملات بر دروازۀ تیم بنگله را آرایش دهند اما این برنامۀ آقای گرت، مربی تیم ملی فوتبال افغانستان نتیجه نداد و پس از چند لحظه آرایش بازی را تغییر داد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:36:35 0:00
لینک دانلود

بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان با تشدید حملات از جناح های میدان، نه تنها به نتیجۀ پیروزی دست یافتند که آرایش دفاعی بنلگه دیش را در هر کوبیده و چهار بار دروازه را باز کردند.

در این رقابت، تیم ملی فوتبال افغانستان کنترول کامل بازی را از بنگله دیشی ها گرفتند و سبز پوشان بنگله دیش که در ابتدا فکر می شد در برابر افغانستان بازی بهتری از خود به نمایش بگذارند، نتوانستند در هیچ عرصۀ میدان به موفقیتی دست یابند.

در جریان ۹۰ دقیقه رقابت خط تهاجمی افغانستان پانزده بار توپ را به دروازۀ تیم بنگله دیش ضربه زدند حالانکه بنگله دیشی ها تنها یک بار در نیمۀ نخست توانستند توپ را تا خط جزا افغانستان بکشانند که اویس عزیزی، دروازه بان افغانستان آن را به خوبی مهار کرد و دو بار هم در نیمۀ دوم که هیچ کدام خطر تهدید کنندۀ به تیم ملی فوتبال افغانستان محسوب نشد.

عدم موجودیت تسهیلات به تیم ها

علی عسکر لعلی، کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان می گوید، باوجود شکایت هیأت رهبری تیم و فدراسیون فوتبال افغانستان، تاهنوز هم سازماندگان جام هیچگونه تسهیلات لازم و کافی را در بخش شرایط بود و باش، فراهم آوری مواد غذایی معیاری و میدان تمرین به بازیکنان روی دست ندارد.

آقای لعلی به رادیوآشنا گفت که فدراسیون تصمیم دارد تا از مصرف خود، محل بود و باش و مواد غذایی و میدان تمرین را به ملی پوشان افغان فراهم سازد اما هیأت سازماندهی هندی جام کشور های جنوب آسیا مانع این روند می گردند.

از سوی دیگر، تیم فوتبال پاکستان در این جام شرکت نکرده و تیم هند، به عنوان میزبان با یک بازی کمتر به میدان می رود.

کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان می گوید "گفته می شود چهار بازیکن تیم ملی پاکستان ویزۀ هند را دریافت نکردند و به همین دلیل تیم پاکستان به عنوان اعتراض به هند نیامده اند."

رقابت های آیندۀ افغانستان

علی عسکر لعلی، کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان، یک روز پیش از رقابت به رادیوآشنا گفت "باشناختِ که از بازیکنان بنگله دیشی دارم فکر می کنم از تجربۀ خوبی برخوردار شده و تلاش خواهند کرد برای ما درد سر ایجاد کنند اما افغانستان تلاش خواهد کرد در این رقابت نخستین پیروزی علیه بنگله دیش را کسب کند."

افغانستان دو سال پیش با شکست دادن تیم ملی فوتبال هند با نتیجۀ ۲-۰ برای نخستین بار به لقب قهرمانی رقابت های فوتبال در جنوب آسیا دست یافت.

در رقابت دیگر این گروه تیم مالدیف توانست با نتیجۀ ۳-۱ در برابر بوتان پیروز شود و تاکنون جایگاه دوم را در جدول از آن خود کند.

ملی پوشان افغان به عنوان مدافع لقب قهرمانی این جام، برای آخرین بار در این جام شرکت کرده و پس از این در میان کشور های آسیای مرکزی به رقابت خواهد پرداخت.

رقابت بعدی افغانستان در این جام روز شنبه ساعت ۵:۳۰ عصر به وقت افغانستان با تیم ملی فوتبال بوتان است.

XS
SM
MD
LG