لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: طرف مذاکره صلح با طالبان، حکومت افغانستان باشد


امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان
امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان

امرالله صالح، رئیس روند سبز افغانستان در یک کنفرانس ناتو در نورفولک ایالت ورجینیا در امریکا گفته است که دنیا بنابر مسوولیت اخلاقی، سیاسی و امنیتی که دارد باید افغانستان را در تامین ثبات، تحکیم دولت قوی و اقتصاد پویا یاری رساند.

این کنفرانس سه شنبه، هفتم جولای، به میزبانی موسسه بین المللی کارنیگی و ناتو برای یک روز پشت درب های بسته برگزار شد و مطبوعات در آن حاضر نبود.

آقای صالح یک تن از سخنران های این کانفرانس در کنار جنرالان و افسران کشور های عضو ناتو بود.

مباحث عمده کنفرانس، به گفته آقای صالح، بررسی نقش نیروهای ناتو در افغانستان امروزی و پس از سال ۲۰۱۶، بررسی حالت کنونی، آسیب شناسی، تثبیت تجربه های موفق و ناکام در مرکز ناتو بود.

امر الله صالح پس از این کنفرانس با حضور در دفتر مرکزی صدای امریکا در واشنگتن در مصاحبه ویژه در مورد مسایل مختلف به شمول دیدگاه اش راجع به مذاکرات صلح تازه بین نمایندگان حکومت افغانستان و گروه طالبان در اسلام آباد پاکستان صحبت کرده است.

شرح کامل این مصاحبه در ذیل بشنوید.

please wait

No media source currently available

0:00 0:22:46 0:00
لینک دانلود
  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG