لینک های دسترسی

Breaking News

ناامنی سبب مسدود شدن ده ها مکتب در فراه شد


باشندگان فراه خواهان بازگشایی مکاتب مسدود شده استند.
باشندگان فراه خواهان بازگشایی مکاتب مسدود شده استند.

مسوولان ادارۀ معارف ولایت فراه می گویند که ناامنی اینبار گریبانگیر شاگردان مکتب در آن ولایت شده و موجب گردیده است تا ده ها مکتب ذکور و نسوان در مربوطات آن ولایت مسدود شود.

محمد صابر فاروقی رئیس معارف ولایت فراه می گوید که تهدید طالبان مسلح باعث شده است تا تمام مکاتب ولسوالی های پشت کوه، شیب کوه و لاش جوین که تا چند ماه پیش از مناطق تقریبا! امن این ولایت به شمار می رفت به روی شاگردان مسدود شود.

آقای فاروقی می گوید که این اتفاق با امتحانات نهایی شاگردان مکاتب در فراه همزمان شده و ده ها هزار شاگرد را از رفتن به مکتب محروم کرده است.

رئیس معارف ولایت فراه می گوید که معلمان و شاگردان هراس دارند و به مکتب نمی روند. او افزود که بیشتر شاگردان و معلمان در این مناطق، از طریق تلیفون تهدید به مرگ شده اند.

آقای فاروقی همچنان از مسدود شدن کم از کم ۲۰ مکتب در ساحات نزدیک به مرکز شهر فراه خبر داد. او گفت که به کمک شوراهای مردمی، تنها زمینه باز شدن چهار مکتب سر از روز شنبه هفته آینده فراهم شد.

شماری از والدین شاگردان مکاتب نیز از مقام های دولتی در فراه می خواهند تا با تامین امنیت، مجدداً مراکز آموزشی را به روی متعلمین باز نموده و از بی سواد ماندن آینده سازان کشور جلوگیری کنند.

زاهدی باشندۀ ساحۀ کاریز سوخته ولایت فراه می گوید که به دلیل تهدیدهای مخالفان دولت از دو هفته به این سو اطفال ما به مکتب نمی روند و دروازه های مکتب بند است.

با اینهمه یونس رسولی معاون والی فراه می گویدکه مقامهای ولایتی در تلاش اند تا با پا درمیانی و گفتگو با مخالفان دولت از طریق عالمان دین و متنفذان قومی دوباره دروازه مکاتب را به روی شاگردان در این ولایت باز نمایند.

نگرانی مسوولان معارف ولایت فراه در حالی مطرح می شود که تا به حال طالبان مسلح مسوولیت مسدود نمودن مکاتب در این ولایت را رسماً به عهده نگرفته اند.

XS
SM
MD
LG