لینک های دسترسی

Breaking News

شکست تاریخی کرکت افغانستان در برابر سکاتلند


تیم کرکت افغانستان پیش از رقابت های جام جهانی، رقابت دوستانۀ با هند خواهد داشت.
تیم کرکت افغانستان پیش از رقابت های جام جهانی، رقابت دوستانۀ با هند خواهد داشت.

تیم ملی کرکت افغانستان در رویارویی با سکاتلند، بدترین شکست خود را تجربه کرد. بازیکنان افغان در ۱۸.۳ اوور با از دست دادن تمام بازیکنان خود، تنها به کسب ۶۳ دوش موفق شدند.

سکاتلند نخست به میدان رفت و در ۵۰ اوور با از دست دادن ۷ بازیکن، برای افغان ها هدف ۲۱۴ دوش را تعیین کرد.

نخست طوری به نظر می رسید که افغان ها بتوانند این هدف را به آسانی پوره کنند اما بخت بد زمانی درب تیم کرکت افغان را کوبید که جاوید احمدی پس از کسب ۲۱ دوش از میدان خارج شد.

در خط بیتنگ، دو بازیکنان نخست افغان توانست ۳۸ دوش کسب کند ولی دیری نپاید و پس از جاوید احمدی یکی پی دیگری میدان را ترک کردند.

تنها دو بازیکن خط بالنگ سکاتلند، تمامی بازیکنان تیم ملی افغانستان را از میدان خارج کرد. جوش داوی ۶ بازیکن افغان را از میدان خارج کرد و ان واردلا به کسب چهار وکت موفق شد.

سکاتلند پیش از این چندین بار در برابر تیم ملی کرکت افغانستان شکست خورده بود اما گویا با این پیروزی تمام شکست های گذشته خود را تلافی کرد.

کارکردگی امروز تیم ملی کرکت افغانستان کمترین دوش در تاریخ کرکت آن کشور به شمار می رود. پیش از این افغانستان در رویارویی با کینیا، در ۵۰ اوور تعین شده به کسب ۸۸ نمره موفق شده بود.

افسرځاځی، محمد نبی، میرویس اشرف و گلبدین نایب بدون اینکه دوشی کسب کنند وکت خود را از دست داده میدان را ترک کردند.

افغانستان در جام جهانی

شکست فاحش تیم کرکت افغانستان در برابر تیمی مانند سکاتلند، توانمندی این تیم و کسب نتیجه قناعت بخش ملی پوشان افغان را در رقابت های جام جهانی کرکت آسترالیا تحت سوال قرار داده است.

در اوایل ماه جنوری تیم کرکت افغانستان از چهار رقابت در برابر امارات متحده عرب، سه رقابت را باخت و مسؤولین آن را طوری وانمود کردند که گویا به خاطر رقابت های جام جهانی آسترالیا، توانمندی بازیکنان مختلف را تحت آزمایش قرار داده اند.

کارشناسان، یکی از عوامل عمدۀ شکست های پیهم ملی پوشان افغان را، فرستادن تیم با ترکیب متفاوت در رقابت ها عنوان می کنند.

آنان می گویند ترکیب های متفاوت تیم در رقابت های مختلف، اعتماد به نفس و همآهنگی بازیکنان را کاهش می دهد.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان شکست و پیروزی را جز یک رقابت دانسته و به مسوولین کرکت حق می دهند تا در همچو رقابت ها که به منظور آمادگی برای رقابت های جام جهانی صورت می گیرد، تمام بازیکنان انتخاب شده در تیم ملی را به آزمایش بگیرند.

رقابت اخیر افغانستان در بازی های ابوظبهی به تاریخ ۱۷ جنوری در برابر آیرلند خواهد بود.

قابل یاددهانی است که شکست سهمگین افغانستان در برابر سکاتلند، تازگی نداشته و در گذشته تیم های نامداری چون پاکستان نیز در برابر ویست اندیز تنها با کسب ۴۳ امتیاز تمامی بازیکنان خود را از دست داده است.

کمترین دوش در رقابت های ۵۰ اووره به نام زمبابوی ثبت است که در سال ۲۰۰۴ در برابر سریلانکا پس از ۱۸ اوور و از دست دادن تمام بازیکنان خود، تنها توانست ۳۵ امتیاز کسب کند.

XS
SM
MD
LG