لینک های دسترسی

Breaking News

منسوبین امنیت ملی افغانستان از وقوع چندین حمله جلوگیری کردند


منسوبین امنیت ملی افغانستان از وقوع چندین حمله جلوگیری کردند
منسوبین امنیت ملی افغانستان از وقوع چندین حمله جلوگیری کردند

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان به روز یک شنبه از جلوگیری یک حمله مسلحانه و انتحاری بالای حوزه دوم امنیتی پولیس در شهر کابل خبرداد.

این ریاست همچنین از چهار قضیه بازداشت انتحاری ها و سازمان دهندگان حملات انتحاری و قوماندانان گروه طالبان در ولایات تخار، پروان، کاپیسا، بلخ و جوزجان اطلاع داد که شامل بازداشت دو طفل انتحاری ۱۱ ساله و ۱۲ ساله در ولایات کندهار و خوست است.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان گفت آن دو از شهر کویته پاکستان، به منظور انجام حمله انتحاری به افغانستان آورده شده بودند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفت دشمنان در طول سه هفته گذشته مانند همیشه در هماهنگی با باداران خارجی شان اهدافی را دنبال کرده اند که در پلان جنگی طالبان موسوم به عملیات 'بدر' گنجانیده شده است که همانا حمله و ترور رجال برجسته، تعقیب اهداف نرم غیر نظامی و در مجموع ایجاد ترس و وحشت می باشد.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی به روز چهار شنبه در یک کنفرانس خبری در کابل اظهار داشت که موظفین امنیت ملی کشور طی یک عملیات خاص، یک گروه چهار نفری به سرگروهی عبدالله، مشهور به عبدالودود را که در گذشته هم در چندین واقعات ناامنی در کشور دخیل بود بازداشت کرده و از وقوع حادثه خونین دیگری جلوگیری نموده است.

آقای مشعل که از قوانین و به خصوص از قانون جزای کشور یاد آوری نموده اضافه کرد که این قوانین به نیاز و ضروریات شرایط کنونی پاسخ داده نمی تواند.

محکمه اختصاصی

سخنگوی امنیت ملی به محکمه اختصاصی دوران حاکمیت داکتر نجیب الله، رئیس جمهور سابق افغانستان، اشاره می کند که برای رسیدگی به دوسیه های مجاهدین محاکم خاص وجود داشت تا به اسرع وقت به دوسیه ها رسیدگی صورت بگیرد.

به گفته نطاق ریاست عمومی امنیت ملی همچو محاکم یا محکمه خاص برای دهشت افگنان امروزین هم یک ضرورت است.

اما عبدالجبار شلگری، عضو سابق ولسی جرگه و یک تن از فعالین سیاسی که در دوران رژیم کودتایی ثور زندانی بود، محاکم و دادگاههای نظام داکترنجیب وسلف آن را عادلانه نمی نداند.

او می گوید که شکایت مقامات امنیتی از محاکم و نظام قضایی کشور تا حدی قابل توجیه می باشد ولی ایجاد محاکم اختصاصی به شیوه داکتر نجیب - که بیشتر صحرایی بودند - راه حل اساسی نیست.

او معتقد است زیرا ما فعلا دارای نظام اسلامی هستیم که ایجاد همچو محاکم مانند دوران داکتر نجیب را اجازه نمی دهد باید در کاهش فساد در دستگاه نظام عدلی وقضایی تلاش کرد نه ایجاد محکمه اختصاصی.

XS
SM
MD
LG