لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: فراموش کردن افغانستان، عواقب ناگوار دارد


 غنی: برای ثبات و رفاه افغانستان، به تلاش های جدی نیاز است
غنی: برای ثبات و رفاه افغانستان، به تلاش های جدی نیاز است

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی اختتامیه کنفرانس امنیتی در شهر مونیخ آلمان، به وزرای دفاع کشورها و دیپلومات های ارشدی که درین کنفرانس حضور داشتند، هشدار داد که ترک و فراموش کردن افغانستان برای جهان عواقب ناگوار درپی خواهد داشت.

رئیس جمهور غنی درین سخنرانی از همکاری جامعه جهانی، به خصوص ایالات متحده، در تامین امنیت افغانستان تمجید نمود و گفت که ایثار و فداکاری کشورهای عضو ائتلاف و آیساف در افغانستان، به هدر نخواهد رفت.

آقای غنی گفت قانونگذاران افغان در هر دو مجلس افغانستان از آغاز ماموریت جدید حمایت قاطع استقبال کرده اند و این اساس همکاری آینده افغانستان است.

در حالی که دهشت افگنی جهانی، به خصوص خطر گروه دولت اسلامی بیشتر شده است، آقای غنی میگوید:" تهدید یا موجودیت دهشت افگنی جهانی مطرح است و افغانستان پایگاه اجتماع دهشت افگنی جهان است. هرگاه ما این مسئله را فراموش کنیم و چشم خود را به جای دیگری داشته باشیم، عواقب ناگواری در پی خواهد داشت. عملیات پاکستان در شمال و غرب وزیرستان تاثیر ناگواری برجا گذاشته و باعث شده است که مرکزیت این عملیات به افغانستان منتقل شود.

آقای غنی همچنان با اشاره به زنده سوزانیدن پیلوت اردنی و سربریدن دو جاپانی گفت، گروه داعش با پیشرفت سریع، به مرحلۀ چهارم حالت سنتی آن رسیده است که شامل سازماندهی، گرایش، تصمیم گیری، و عملکرد آنهاست.

غنی: افغانستان با استفاده از منابع کشور فصل جدیدی را در سطح جهان بازمیکند
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:53 0:00

رئیس جمهور غنی گفت که برای ثبات و رفاه افغانستان، به یک سلسله تلاش های جدی نیاز است که در سطوح مختلفی باید به پیش برده شود: به سطح ملی، به سطح منطقوی، به سطح علمای اسلامی، و به سطح جهانی.

رئیس جمهور غنی از مبارزه موفق افغانستان در مقابل اشغال روسیه یاد نمود و گفت افغانستان اکنون مایل است تا با استفاده از منابع دست داشته اش، فصل جدیدی را در سطح جهان باز کند؛ چنان فصل تازه ای که شامل تفاهم، شراکت و فروش منابع افغانستان به جهان باشد.

رئیس جمهور افغانستان به عنوان آخرین پیام اش در این سخنرانی گفت که: "ما بر این مشکلات فایق خواهیم آمد، زیرا افغانها متمایز اند. هیچ کسی در قرن بیست و یکم در جنگ با روس ها و دفاع از دین، به اندازۀ افغانستان قربانی نداده است. افغانستان اکنون آمادۀ بر عهده گیری نقش متفاوتی است."

XS
SM
MD
LG