لینک های دسترسی

Breaking News

رقابت های "شپږیزه" یا شش دوش آغاز شد


برای نخستین بار بازیکنان پیشین تیم ملی کرکت پاکستان نیز در این رقابت های شرکت کردند.
برای نخستین بار بازیکنان پیشین تیم ملی کرکت پاکستان نیز در این رقابت های شرکت کردند.

رقابت های "شش دوش" یا " شپږیزه" روز سه شنبه نزدهم اسد، در شهر کابل با حضور داشت برخی از بازیکنان کرکت پاکستان آغاز شد.

در چهارمین دور این رقابت ها شش تیم از شش زون افغانستان شرکت کرده است که شامل آمو نهنگان، بندامیر شاماران، بست ساتونکی، کابل بازان، سپین غیر پړانگان و مس عینک اتلان می باشد.

در نخستین روز این رقابت که تیم های بیند امیر شاماران - سپین غرپړانگان و آمو نهنگان و کابل بازان به مصاف هم رفتند، هزاران تماشاچی حاضر در میدان کرکت شهر کابل، شاهد آغاز مراسم رنگین رقابت ها بودند.

در این رقابت هزاران شهروند کابل و سایر ولایات افغانستان برای تماشا حضور به هم رسانیده بودند.
در این رقابت هزاران شهروند کابل و سایر ولایات افغانستان برای تماشا حضور به هم رسانیده بودند.

در رقابت روز سه شنبه، تیم بندامیر شاماران سپین غر زمریان را شکست داد و کابل بازان هم، آمو نهنگان را از راه برداشت.

چهارمین دور این رقابت ها که امسال به نام "لیگ شش دوش" یاد می شود، شاهد یک سلسله تغییرات است که از آن جمله حضور بازیکنان پاکستانی مانند کامران اکمل، محمد آصف، محمد سمیع، ناصر جمشید، سلمان بت، خالد لطیف و بسم الله خان را نیز می توان شاهد بود.

این لیگ که به ابتکار بورد کرکت أفغانستان از تاریخ نهم تا نزدهم ماه اگست جریان خواهد داشت، با همکاری مالی یک تعداد شرکت های تجارتی برگزار شده است. رقابت نهایی این جام به تاریخ ۲۸ اسد یعنی روز استرداد استقلال أفغانستان برگزار می شود.

نسیم دانش، رئیس عمومی بورد کرکت أفغانستان می گوید "برای رسانیدن اهمیت و ارزش آزادی به مردم به ویژه جوانان افغانستان، ۲۸ اسد را برای روز نهایی این لیگ انتخاب کرده ایم."

محمد نبی، کپتان تیم بند امیر شاماران
محمد نبی، کپتان تیم بند امیر شاماران

در جمع کمک کنندگان مالی رقابت های "شش دوش یا شپږیزه" رادیو-تلویزیون آشنا صدای امریکا نیز شامل است که به گفتۀ مسوولین صدای امریکا، "نشاندهندۀ مشارکت این نهاد در رشد و گسترش کرکت در أفغانستان می باشد."

در این رقابت ها، تیم های اشتراک کننده نخست میان هم به رقابت پرداخته که چهار تیم با امتیاز بیشتر آن به دور حذفی راه خواهند یافت. پس از آن دور نیمه نهایی و نهایی این رقابت ها برگزار خواهد شد.

تیم سپین غر پړانگان، مدافع لقب قهرمانی این جام است که حمید حسن، کپتانی آن را به عهده دارد. محمد نبی کپتانی تیم بند امیر شاماران، اصغرستانکزی قیادت کابل بازان، میرویس اشرف در رأس آمو نهنگان ، نجیب ځدران کپتان تیم بست ساتونکی و نوروز منگل در رأس مس عینک اتلان را به عهده دارند.

XS
SM
MD
LG