لینک های دسترسی

Breaking News

نیکولسن: اردو ها همواره در تهاجم برنده بوده اند


جان نیکولسن، فرماندۀ نیرو های ائتلاف بین المللی در افغانستان
جان نیکولسن، فرماندۀ نیرو های ائتلاف بین المللی در افغانستان

تلاش کودتا در ترکیه هیچ تاثیری بر حمایت ائتلاف به رهبری ایالات متحده از افغانستان و جنگ علیه طالبان ندارد.

جنرال جان نیکولسن، فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی در افغانستان باذکر این مطلب گفت که نیروهای امنیتی افغان "باید در حالت تهاجمی باقی بمانند و اردو ها همواره در تهاجم برنده بوده اند."

این اظهارات فرمانده امریکایی در افغانستان بازتاب دهندۀ نگرانی دراز مدت ایالات متحده است که فرماندهان افغان را نهایت منفعل، دفاعی و فاقد ستراتیژی تهاجمی برای ایجاد فشار بر طالبان می خوانند.

آقای نیکولسن تصریح کرد که تصمیم بارک اوباما مبنی بر اجازه دادن اقدامات بیشتر تهاجمی اردوی امریکا در حمایت از عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغان علیه طالبان، ممکن وضعیت جنگ دراز مدت را تغییر دهد.

فرماندۀ نیروهای ائتلاف گفت "توانمندی کمک به نیرو های امنیتی افغان که در حال تهاجم باشند، چیزیست که ما می خواهیم. زیرا زمانی می توانند موفق باشند که ابتکار داشته باشند، در حالت تهاجم باشند و ابتکار جنگ را از دشمن به دست گیرند."

آقای نیکولسن که فرماندهی ۵۰۰ سرباز ترکی شامل در ائتلاف را نیز به عهده دارد به اسوشیتدپرس گفت "از مسلکی بودن افسران نظامی ارشد ترکی خوشنود است که از حکومت منتخب علیه رهبران کودتاچی، حمایت کردند."

آقای نیکولسن به این باور است که حکومت ترکیه "با مشکلی رو به رو نخواهد شد." وی از اکتوبر ۲۰۱۴ تا فبروری ۲۰۱۶، رهبری نظامیان ناتو را در ترکیه به عهده داشت که با بسیاری افسران نظامی ترکی شناسایی دارد.

حملات هدفمند علیه طالبان

در همین حال سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان می گوید که نیرو های نظامی افغان و امریکایی، برنامه های خود را در راستای محو شورشیان طالبان و گسترش ستراتیژی تهاجمی جدید، سرعت بخشیده اند.

صدیق صدیقی با ذکر این مطلب به واشنگتن پست گفته است که نیرو های افغان، سال گذشته دست آورد های مشابهی را نداشته اند.

آقای صدیقی گفت که کشته شدن رهبران طالبان "تصادفی نبوده بلکه ما آنان را هدف قرار می دهیم."

سخنگوی وزارت داخله گفته است که حملات توسط نیرو های پولیس و نیرو های ویژۀ اردوی افغانستان براساس فهرستِ صورت می گیرد که توسط ادارۀ استخبارات و امنیت ملی افغانستان تهیه شده است.

واشنگتن پست گزارش می دهد که تغییر پالیسی جنگ علیه طالبان پس از آن بیشتر برجسته شد که به تعقیب حملۀ انتحاری در کابل، رئیس جمهور غنی فرمان اعدام شش عضو طالبان را صادر کرد

XS
SM
MD
LG