لینک های دسترسی

Breaking News

ادعا های تازۀ نیلوفر رحمانی: توهین و تهدید از سوی مقامات


نیلوفر رحمانی نخستین بانوی افغان است که توانسته پیلوت طیاره های بال ثابت شود
نیلوفر رحمانی نخستین بانوی افغان است که توانسته پیلوت طیاره های بال ثابت شود

کمبرلی موتلی، وکیل مدافع نیلوفر رحمانی پیلوت پناهجوی افغان در ایالات متحدۀ امریکا میگوید بانو رحمانی، "مشخصاً از سوی گروهی مورد تهدید قرار گرفت که می خواستند ملاله یوسفزی را در پاکستان به قتل برسانند."

نیلوفر رحمانی، که برخی ها او را نخستین پیلوت زن افغان میخوانند، اکنون در ایالات متحده است و با وکیل مدافع خود، پروسه درخواست پناهندگی را طی میکند.

نیلوفر برای یک دورۀ آموزشی به ایالات متحده آمده بود و بعد از ختم آن، درخواست پناهندگی داد و این درخواست او، واکنش های مختلفی را از جانب مردم و مقامات افغان بشمول وزارت دفاع، برانگیخت.

وکیل مدافع او، در مصاحبه ای که از طریق سکایپ با نجیبه خلیل، خبرنگار صدای امریکا، داشت گفت که نیلوفر برای رهایی از اذیت و آزار، و تهدید شدن به مرگ، وظیفۀ خود را ترک کرده و در ایالات متحده تقاضای پناهندگی کرده است.

خانم موتلی می گوید نیلوفر نه تنها از جانب شورشیان طالب مورد تهدید قرار گرفته بود بلکه مقامات رسمی افغانستان نیز وی را تهدید می کردند.

وکیل مدافع نیلوفر می گوید اقدام نیلوفر بخاطر حفظ حیثیت و حیاتش بود، و بار بار از سوی جوانب مختلف مورد اهانت و تمسخر قرار گرفته و تهدید شده بود.

هفتۀ پیش محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته بود که نیلوفر رحمانی، با هیچ تهدیدی مواجه نبود.

وکیل مدافع بانو رحمانی در عکس العمل با این گفتۀ آقای رادمنش گفت: ""فکر می کنم اظهارت معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان فوق العاده خطرناک و غیرمسولانه است. در حالی که هیچ نوع تحقیقی در مورد ادعاهای نیلوفر انجام نشده وی چنین اظهاراتی را بیان داشت. این در واقع نادیده گرفتن شکایت نیلوفر است، در حقیقت یک بیانیه جرمی است، تنزیل شخصیت یک فرد است که خود جنایت محسوب میشود."

نیلوفر رحمانی مدعی است که از سوی مقام‌های دولتی افغان تهدید شده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:20 0:00

خانم موتلی همچنان در واکنش به سخنان انتقاد آمیز مردم افغانستان پیرامون پناه جستن نیلوفر رحمانی گفت که اینگونه اظهارات "تأسف آور" است. او افزود که "نیلوفر دلایل قانع کننده برای تقاضای پناهندگی خود دارد" و همچنان گفت که اگر او به افغانستان برگردد، نخست از طرف وزارت دفاع بازداشت میشود.

XS
SM
MD
LG