لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات راین کراکر در قبال امضای سند ستراتیژیک میان دو کشور


راین کراکر سفیر ایالات متحده در کابل روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت در صورت مواجه شدن با تهدید درافغانستان، کشورش حق دفاع از خود را دارد. ولی این کشور از خاک افغانستان بر کدام کشور دیگری حمله نخواهد کرد.

سفیر ایالات متحده افزود حملات طیاره های بدون سرنشین بستگی به شرایط آن زمان نیز خواهد داشت.

رایٔین کراکر گفت که امریکا از خاک افغانستان بر هیچ کشور حمله نه خواهد نمود اما در صورت حمله و یا تهدید از سوی کدام کشور و یا تهدید داخلی، نیرهای افغان و امریکایی حق دفاع از خود را دارند.

او گفت: "ما علیه هیچ کشور دیگر حملات را از سرزمین افغانستان به راه نخواهیم انداخت، ما به مثل افغانستان حق دفاع از خود را داریم."

سفیر ایالات متحده امریکا گفت: امضای سند استراتیژیک، کشور همسایه افغانستان ، پاکستان را نیز مطمین می نماید، و پاکستان برای تلاش های صلح افغانستان نیز تلاش خواهد نمود، به گفته کراکر شبکه حقانی، ملا نذیر و شورای کویته در پاکستان وجود دارند.

رایین کراکر سفیر امریکا به ادامه میگوید: "ما علاقمند هستیم که این را بیبینم که پاکستان برای کاهش پناهگاه های مصٔون اقدامات را روی دست بگیرد و حملات این طرف سرحد را که تلفات زیاتی را به مردم ملکی افغان و نیروهای افغان و بین المللی وارد می نماید، جلوگیری نماید."

سفیر امریکا در مورد حملات طیارات بدون بیلوت، بعد از سال ۲۰۱۴ گفت: در صورت که نیروهای امریکایی مورد تهدید قرار بیگرند در آن صورت امریکا حق دفاع را دارد، و حملات طیارات بدون سرنشین بستگی به شرایط آن زمان نیز خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG