لینک های دسترسی

Breaking News

نقش قوای امریکا در افغانستان گسترده تر می شود


باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، برای کمک با نیروهای افغان در مبارزه با طالبان، نقش گسترده تر نیروهای امریکایی را تصویب کرد.

یک کارمند عالیرتبه وزارت دفاع امریکا به شرطی که اسم اش گرفته نشود به خبرگزاری رویترز گفته است که بر اساس طرح جدید نظامیان امریکایی اجازه دارند تا در صورت نیاز حملات بیشتر هوایی را علیه طالبان انجام دهند.

ارگ ریاست جمهوری در واکنش به این تصمیم رئیس جمهور اوباما از هر نوع همکاری در راستای مبارزه با دهشت افگنان در افغانستان استقبال کرد.

وزارت دفاع افغانستان نیز با استقبال از این خبر گفت که خواست افغانستان سرکوبی گروه‌های دهشت افگن بود. و حال که امریکا تصمیم گرفته حملات هوایی را بالای طالبان انجام خواهد داد، در کنار آن باید مراکزی را هدف قرار دهد که طالبان در آنجا آرام زیست کرده، تمویل و تجهیز شده و آموزش می‌بینند.

همچنان نیروهای امریکایی در بخش همکاری با نیروهای افغان، انعطاف پذیری بیشتر خواهند داشت. اما نیروهای زمینی یا پیاده امریکایی شامل این طرح نیستند.

این پلان جدید به دنبال ماه ها بحث در حالی اتحاذ شده است که قرار است تا سال ٢٠١٧ نیروهای امریکایی در أفغانستان از ٩٨٠٠ به ٥٥٠٠ کاهش یابد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:31 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG