لینک های دسترسی

Breaking News

سفر رئیس جمهور کرزی به واشنگتن با فهرستی از شکایتها


در آستانه سفر حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، به ایالات متحده و دیدارش با رئیس جمهور این کشور، روزنامه واشنگتن پُست در مقاله ای نوشته است که رئیس جمهور کرزی با فهرستی از شکایات که ماهها آنها را در سخنرانی های عمومی اش یاد آور شده، به امریکا سفر می کند.

تهییج فساد در افغانستان و ادامۀ نقض حاکمیت ملی افغانستان توسط ایالات متحده در فهرست شکایات حامد کرزی درج است.

این روزنامه از قول مشاورین ارشد رئیس جمهور کرزی نوشته است که حامد کرزی بعد از آن مجبور شد در سخنرانی های عمومی اش شکایت کند که در نشست هایش با مقامات ایالات متحده درخصوص این مسایل بسیار مهم، هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

به گفته این مشاورین، حال رئیس جمهور کرزی این فهرست شکایات را با رئیس جمهور امریکا در بُحبوحۀ ترک اردوی ایالات متحده از جنگ طولانی افغانستان سهیم می سازد.

عبدالکریم خرم رئیس دفتر ریاست جمهوری افغانستان به واشنگتن پُست گفته است که "جهان بیشتر از آن که ما به آنها نیاز داریم، به ما ضرورت دارد."

جلب کمک امنیتی ایالات متحده

درهمین حال، صفت الله صحاف سافی، رئیس مرکز رسانه های حکومت افغانستان به یک برنامه میزگرد رادیو آشنا شام یکشنبه در مورد بعضی از اجندای سفر رئیس جمهور کرزی به واشنگتن صحبت کرد.

او گفت که در این سفر، افغانستان و ایالات متحده درمورد مسائلی شامل چگونگی آموزش، تسلیح، تجهیز و فراهم کردن وسایل به نیروهای امنیتی افغان، کمک ایالات متحده در عرصه های امنیتی به افغانستان و همچنین پیشرفت ها در روند صلح در افغانستان بحث خواهند کرد.

روزنامه نوشته است رئیس جمهور افغانستان برعلاوۀ دیدارش با رئیس جمهور باراک اوباما قرار است در پوهنتون جورج واشنتگن سخنرانی کند.

به نوشتۀ واشنگتن پست، بسیاری ها در واشنگتن استدلال می کنند که موثریت کرزی محدود است واینکه او ممکن از امضای موافقت نامه دوجانبه امنیتی که اکنون تحت بحث با ایالات متحده است سر باز بزند.

اما روزنامه از قول مشاورین بسیار نزدیک رئیس جمهور کرزی نوشته است که نقش نظامی ایالات متحده بعد از سال ۲۰۱۴ به سود زیاد افغانستان است.
  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG