لینک های دسترسی

Breaking News

آشنایی با هنرمند جوان نابینای افغان امریکایی


آوازخوان های افغان و خارجی بی شمارند و آهنگ های آنها متعددشان را می شنویم و از آن لذت می بریم و با صدای آنها آشنا استیم.

مریم مدینه نبی، یک آوازخوان جوان افغان است که به هر دو زبان انگلیسی و دری آواز می خواند. صدایش گیرا و زیباست، اهنگ هایش ناب و با یک تفاوت عمده و آن اینکه او نابیناست، وهمین موضوع باعث شوق و علاقه بیشتر او به موسیقی شده است.


مریم مدینه نبی از رسیدن به رویا هایش باز ننشسته و امروز شعر می نویسد و آواز میخواند و صدایش از هر آوازخوان موسیقی جاز امریکایی فرقی ندارد.

مریم مدینه نبی 22 ساله در ایالت دیلویر امریکا زندگی می کند. وی درکودکی استعداد فراگیری موسیقی و ترانه خوانی را در خود کشف نمود.

از زمان تولد تا پنج ماهگی مادرش از نابینایی او بی خبر بود. اما وقتی دریافت که دخترش نابینا است, وی با شهامت برای حمایت دخترش کوشید تا استعداد های دیگر را در او رشد دهد.

اراده و تسهیلات آموزشی

مریم به مکتب ویژه نابینایان برای فراگیری درس و تعلیم رفت. این نوع مکاتب اطفال نابینا را تدریس می نمایند آنها را با اطراف شان اشنا می سازند و برای آنها سهولت دسترسی به تکنالوژی و اموختن انرا فراهم می اورند.


"واضحاً که من درمکتبی که برای اطفال نورمال بود رفتم. من نوشتن و خواندن را با الفبای برل یاد گرفتم. من خرسندم که در امریکا به دنیا امدم. پسرکاکای مادرم در افغانستان نابینا متولد شد و موقع که با وی زنده گی خویشرا مقایسه میکنم فقط میگم شکر. من زنده گی بهتری دارم و ای کاش وی فرصت های مرا می داشت."


مریم تا اکنون به مشکلات زیادی برنخورده است و احساس میکند که فرصت های یک طفل بینا را دارد. از مریم در درفراگیری موسیقی و سراینده گی حمایت صورت گرفت تا بتواند درآینده آوازخوان موفقی شود.

مریم هم اکنون به زبان انگلیسی شعر مینویسد و از درک شعر های دری که می سراید لذت میبرد و بیشتر یاد میگیرد.
مریم با عشق به نوای موسیقی درمورد رقص تصور خویش را دارد.

"من رقص را درفکرم قسمی دارم که شرح آن مشکل است. من فقط با نوای موسیقی میرقصم. شاید موقع رقص مرا ببینید که بسیاراعصابانی میباشم بخاطریکه احساس میکنم که درست نمی رقصم. اگر کمی بازتر برقصم فکرمیکنم شاید بیافتم چون کمی مشکل حفظ موازنه دارم. کاشکی میتوانستم بیشتر برقصم. کاش ازرقص بیشتر هراس نمیداشتم. بسیار خوش آیند است و بسیار رقص را تصور میکنم."


مریم از رسیدن به رویاهایش دست نکشیده و همچنان به پیش می برد. وی در پیامش برای سایرین از آنها خواست تا رویای رسیدن و موفقیت در هرکاری را دنبال کنند.

مریم می گوید که هر رویایی که دارید دنبالش بروید حتی اگر والدین هم به شما بگویند که نمی توانید. هیچ چیزی نمی تواند مانع رسیدن شما به آرزو های شما شود.

مریم شعر و داستان به انگلیسی می نویسد. وی قرار است کتابی را درمورد داستان خانواده اش به نشر برساند.

مریم در تلوزیون آشنا صدای امریکا درمورد فعالیت های هنری اش صحبت کرده است.

نظری به زنده گی دختر جوان نابینا که آواز میخواند
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:05 0:00
XS
SM
MD
LG