لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا از تنش های سیاسی افغانستان، به تشویش نیست


حکومت وحدت ملی در افغانستان، به وساطت ایالات متحدۀ امریکا تأسیس یافت
حکومت وحدت ملی در افغانستان، به وساطت ایالات متحدۀ امریکا تأسیس یافت

پنج روز پس از آن که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ افغانستان، رئیس جمهور غنی را با لحن شدید مورد انتقاد قرار داد، ایالات متحدۀ امریکا میگوید که با هر دو رهبر حکومت وحدت ملی در تماس بوده و از آنان حمایت میکند.

الیزابت ترادو مسئول بخش مطبوعات وزارت خارجۀ ایالات متحده، کشیدگی های سیاسی میان آقای غنی و آقای عبدالله را قابل تشویش ندانسته و می گوید که واشنگتن با آنها در ارتباط است.

خانم ترادو در این رابطه گفت: "ما از اظهارات رئیس اجرائیه عبدالله در مورد رئیس جمهور غنی و حکومت وحدت ملی، آگاهیم. ما از حکومت وحدت ملی حمایت میکنیم، و رئیس جمهور غنی و رئیس اجرائیه عبدالله، هردو را، به کار مشترک در جهت اهداف مشترک تشویق میکنیم."

آقای عبدالله به روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته بر طرزالعمل حکومت وحدت ملی و به گونۀ خاص بر رویۀ رئیس جمهور غنی در مقابل او، با لحن تند انتقاد کرد و هشدار داد که پس از این مصلحت را کنار خواهد گذاشت.

ارگ ریاست جمهوری بعد با نشر یک اعلامیه، به واکنش پرداخته و اظهارات آقای عبدالله را خلاف موازین دولت داری خواند. دفتر ریاست جمهوری همچنان اعلام نمود که گفته های رئیس اجرائیه، مورد "بحث جدی" قرار خواهد گرفت.

در حالی که برخی ها از بابت آیندۀ حکومت وحدت ملی نگرانی دارند، اما وزارت خارجۀ ایالات متحده در این خصوص تشویشی ندارد.

الیزابت ترادو، مسئول مطبوعاتی وزارت خارجۀ امریکا میگوید: "در افغانستان، هنوز هم کار های زیادی باقی مانده، و از زمان تأسیس حکومت وحدت ملی تا حال پیشرفت هایی مهمی صورت گرفته است. ما با حکومت افغان درتماس ایم، و حالات را از نزدیک تحت نظر داریم."

XS
SM
MD
LG