لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن هشت پولیس توسط طالبان در شمال افغانستان


مقامات افغان از کشته شدن هشت پولیس توسط طالبان در ولایت قندز خبر داده اند.

مقامات میگویند که طالبان با حمله بر یک پوستۀ امنیتی پولیس در شهر قندز به روز پنجشنبه این هشت نفر را کشتند و یک پولیس دیگر را زخمی ساختند.

در این اواخر طالبان حملات خود را در بخش های شمالی افغانستان که زمانی آرام و پر امن تلقی می شد، با اعمال نفوذ بیشتر، تشدید بخشیده اند.

مقام افغان در فهرست معاشات "سی آی ای"

از سوی دیگر، روزنامۀ نیویارک تایمز امروز در گزارشی نوشته است که اسم مشاور حامد کرزی که در حال حاضر به خاطر دست داشتن در فساد اداری تحت تحقیق قرار دارد، در فهرست معاشات ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحدۀ امریکا است.

روزنامه از قول مقامات افغان و امریکایی که از آنها نامی برده نشده، نوشته است که محمد ضیاء صالحی یکی از مقامات شورای امنیت ملی افغانستان، از ادارۀ مرکزی استخبارات ایالات متحدۀ امریکا از سالها بدین سو پول دریافت میکرده است.

در این گزارش آمده است اینکه آیا آقای صالحی به خاطر ارائه معلومات، یا به خاطر تحقق بخشیدن عقاید ایالات متحدۀ امریکا در داخل حکومت حامد کرزی و یا هر دو مساله از سوی سی آی ای معاش دریافت می کرده است، روشن نیست.

در این مطلب روزنامۀ نیویارک تایمز، آمده است که روابط ادعا شدۀ آقای صالحی با "سی آی ای" تضاد عمیقی را در پالیسی ایالات متحدۀ امریکا درخصوص افغانستان انعکاس می دهد.

در این مطلب هم چنان آمده است که واشنگتن همواره از رئیس جمهور کرزی خواستار ریشه کن سازی فساد اداری است، در حالیکه "سی آی ای" یا ادارۀ مرکزی استخبارات ایالات متحدۀ امریکا، گویا مقامات افغانیی را که مظنون به دست داشتن در فساد اداری هستند، کمک مالی می کند.

XS
SM
MD
LG