لینک های دسترسی

Breaking News

برادر حامد کرزی توسط محافظش کشته شد


برادر حامد کرزی توسط محافظش کشته شد
برادر حامد کرزی توسط محافظش کشته شد

مقامات افغانستان میگویند برادر اندر حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در ولایت قندهار به قتل رسید. یک سخنگوی شورای ولایتی گفته است که احمد ولی کرزی در منزلش به وسیله یک فرد مسلح که گفته میشود محافظش بود به ضرب گلوله کشته شد.

مقتدر ترین برادر حامد کرزی که محور هر نوع انتقادات بر همه نواقص حکومت افغانستان بود امروز(سه شنبه) در منزلش به قتل رسید.

طالبان مسؤولیت این قتل را به عهده گرفته اند.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان امروز(سه شنبه) قتل برادر جوانش، احمد ولی کرزی، را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی تأیید نمود و گفت مرگ وی منعکس کننده رنج و آلام مردم افغانستان است.

حامد کرزی گفت "قسمی که اطلاع دارید امروز صبح برادر خوردم احمد ولی کرزی در منزلش به شهادت رسید. همین زندگی مردم افغانستان است و هر خانوادۀ افغانستان از چنین چیزهای رنج برده و امیدواری ما این است که انشاالله رنج مردم افغانستان از بین برود و در وطن ما صلح و امنیت برقرار شود تا هیچ خانوادۀ افغان به این چنین درد ها گرفتار نشود."

به گفتۀ یک شاهد عینی که از افشای نامش خودداری کرد، احمد ولی کرزی توسط یکتن از اعضای تیم خصوصی امنیتی وی با فیر تفنگچه به قتل رسید.

احمد ولی کرزی که به حیث رئیس شورای ولایتی قندهار ایفای وظیفه می نمود، به دنبال یک سلسله اتهامات علیه وی به شمول اینکه از اداره استخبارات ایالات متحده پول به دست می آورد و در قاچاق مواد مخدر دخیل است، او یکی از چهره های مطرح سیاسی در حکومت کرزی گردیده بود.

وی این اتهامات را رد نموده بود و حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان نیز از برادرش در برابر این اتهامات دفاع می کرد.

یک باشنده شهر قندهار و دختر شاروال قندهار میگوید احمد ولی کرزی پنچ فرزند دارد که دو پسر و سه دختر می باشد، وی اصافه کرد که پسر کوچکش یک ماه قبل به دنیا آمد.

بر اساس اعلامیه سفارت ایالات متحده در کابل، امریکا قتل احمد ولی کرزی را با شدیدترین الفاظ محکوم نمود و به خانواده کرزی و مردم ولایت قندهار ابراز تسلیت و همدردی نمود.

احمد ولی کرزی، تاکنون از چندین سؤ قصد جان سالم به در برده بود.

آخرین این حملات، در سال ٢٠٠٩ بود، که موتر حاملش در مسیر کابل، مورد حمله قرار گرفت.

یک سال قبل از آن نیز، یک بمب گذاری در محل دیدار او با مقامات حکومتی در ولایت قندهار رخ داد که در آن سیزده نفر کشته شد، اما به آقای کرزی آسیبی نرسید. احمد ولی کرزی در آن زمان گروه طالبان را مسؤول این حمله دانسته بود.

در سال ٢٠٠٣ نیز، انفجاری در منزل آقای کرزی در شهر قندهار به وقوع پیوست ولی مقامات گفتند که این حادثه ناشی از انفجار غیرعمدی مهمات در داخل منزل بود.

XS
SM
MD
LG