لینک های دسترسی

Breaking News

لشکر الجنگوی مسوؤلیت بمگذاری های افغانستان را به عهده گرفت


لشکر الجنگوی مسوؤلیت بمگذاری های افغانستان را به عهده گرفت
لشکر الجنگوی مسوؤلیت بمگذاری های افغانستان را به عهده گرفت

لشکر الجنگوی پاکستان در حالی مسوؤلیت انفجارات افغانستان را به عهده گرفته است که طالبان این انفجارات را ظالمانه عنوان کرده اند.

بر اساس ویب سایت امنیت ملی آسترالیا، لشکرالجنگوی توسط حکومات ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و پاکستان منحیث یک گروه دهشت افگن شناخته شده است. این گروه مرتبط به القاعده در سال 1996 درپاکستان ایجاد شد. لورینس کورب تحلیل گردر مرکز انکشاف امریکا طی مصاحبۀ به رادیو آشنا گفت که این گروه توسط سازمان استخباراتی آی اس آی پاکستان ایجاد شده است.

"لشکر الجنگوی مانند سایر گروه های دهشت افگنی توسط سازمان استخباراتی "آی اس آی" بنیاد گذشته شد تا در مقابل هند از آن استفاده کرده و حملات مانند حملۀ ممبای را راه اندازی کند. و هدف حملات آنها در کابل ایجاد هرج و مرج بود، تا پاکستان نفوذ خود را در افغانستان به نمایش گذاشته باشد."

وی افزود که احتمالاً پاکستان از کنفرانس بین المللی دوم بن و از اینکه افغانها و امریکای ها میخواهند با طالبان مذاکره کنند، خرسند نیست. آنها میخواهند که افغانستان همیشه بر پاکستان اتکا داشته باشد.

از جانب دیگر آژانس خبررسانی اسوشیتد پرس گزارش داده است، رحمان ملک وزیر داخلۀ پاکستان از اینکه طالبان در روز عاشورا در آن کشور دست به بمگذاری نزده اند، اظهار سپاس کرده است.

لورینس کورب میگوید که این نیز یکی از بازی های دوگانۀ است که پاکستان آنرا بازی میکند وی یاد آورد شد که حکومت ملکی پاکستان نمیتواند اردو و استخبارات آن کشور را اداره کند.

"آنها این گروه هارا برای رسیدگی به مشکلات مانند هند ایجاد کردند، ولی بعضی اوقات این گروه ها از ادارۀ آنها خارج میشوند، و اجندای خویش را به پیش میبرند."

وی افزود ما شاهد بمگذاری کابل بودیم و ضمناً در بازخوانی سفیر پاکستان مقیم ایالات متحده یک مثال دیگری بود که توسط آی اس آی ترتیب داده شده بود. زیرا بعضی از سیاست های را که سفیرپاکستان در ایالات متحده به پیش میبرد مورد قبول آی اس آی قرار نداشت.

XS
SM
MD
LG