لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت چهار طفل در انفجار انتحاری قندهار


هلاکت چهار طفل در انفجار انتحاری قندهار
هلاکت چهار طفل در انفجار انتحاری قندهار

در حالیکه ۱۷ تن در یک حمله انتحاری امروز در شهر قندهار کشته و مجروح گردیدند، مقامات محلی ادعا می کنند که توانایی تامین امنیت در بیشتر نقاط این ولایت جنگ دیده را دارند. در میان کشته و زخمی شده ها هفت طفل می باشد.

"امنیت هشت ولسوالی قندهار را تنها پولیس به دوش دارد وانشاالله در مدت دو و یا سه ماه آینده، مسوولیت ۱۱ ولسولی دیگر را هم به عهده خواهند گرفت."

وی افزود که نیروهای ایساف اکنون در ولسوالی های دند، دامان، تخته پل، بولدک، ارغستان، خاکریز، معروف و شورابک به حیث مشاویرین عمل می کنند.

جنرال عبدالحمید قوماندان قول اردو ۲۰۵ اتل می گوید که در این اواخر نیروهای امنیتی افغان در ساحات ناامن ولسوالی پنجوایی عملیات آزمایشی انجام دادند.

"عملیات خوبی بود. اولین موفقیت این بود که به افراد ملکی تلفات نرسید. هدفهای تعیین شده حاصل شد و مردم اطمینان حاصل نمودند که قوای امنیتی افغان توانمندی تامین امنیت را دارند."

قندهار مرکز پیشین رژیم طالبان است که در چند سال گذشته شاهد بدترین نوع خشونتهای مسلحانه بوده است. هزاران نظامی کانادایی که در میدان هوایی قندهار مستقر بودند، در اواخر سال گذشته میلادی روند خروج شان را آغاز کردند اما هزاران سرباز امریکایی هنوز هم در این ولایت حضور دارد.

در یک رویداد دیگر پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) همچنان به روز سه شنبه خبر داد که یک عسکر آن در نتیجۀ انفجار بم کنار جاده در جنوب افغانستان کشته شده است.

XS
SM
MD
LG