لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن شش سرباز ناتو توسط پولیس افغان


کشته شدن شش سرباز ناتو توسط پولیس افغان
کشته شدن شش سرباز ناتو توسط پولیس افغان

یک بیانیۀ قوماندانی مشترک ایساف در کابل مشعر است که یک فرد مسلح ملبس با یونیفورم پولیس سرحدی در جریان یک ماموریت تعلیمی در شرق افغانستان بر عساکر ناتو گلوله باری نمود.

این بیانیه مشعر است که حمله کننده در موقع به قتل رسیده و یک تیم مشترک افغان و ایساف در مورد واقعه تحقیقات میکنند.

درگذشته نیز جنگجویان طالب با استفاده از یونیفورم پولیس و اردوی ملی افغان حملاتی را بر نیروهای ناتو و افغان انجام داده اند.

درهمین حال، در جریان عملیات نیروهای افغان در ولسوالی میوند ولایت کندهار ۸۵۰۰ کیلوگرام مواد انفجاری و ۲۵ تن از مخالفین گرفتار و دو فابریکه هیرویین تخریب گردیده است.

نیروهای افغان روز گذشته در مربوطات ولسوالی میوند ولایت کندهار به ضد قاچاقبران مواد مخدر و مخالفین مسلح دولت یک رشته عملیات تصفیوی را به راه انداخته بودند که در جریان عملیات به قول مسوولین افغان ۵۰۰۰ کلیوگرام مواد انفجاری امونیم نایتریت و ۳۵۰۰ کیلوگرام امونیم کلوراید کشف و ضبط گردید.

اعلامیه مطبوعاتی مشعر است مقام ولایت کندهار در جریان عملیات، ۲۵ تن از افراد مسلح گرفتار گردیده اند و همچنان ۱۵ عراده موتر سایکل و چند میل سلاح و بم های کنار جاده به دست نیروهای شامل عملیات افتاده است.

مسوولین امنیت ملی ولایت کندهار می گویند در جریان عملیات دو فابریکه هیرویین، یک کلینیک تداوی مخالفین و یک ورکشاپ ترمیم موتر سایکل کاملا تخریب گردیده است .

جنرال محمد نعیم مومن رییس امینت ملی قندهار گفته است هدف عملیات تصفیوی در ولسوالی میوند ولایت کندهار از بین بردن پناه گاه های مخالفین دولت بود تا مخالفین نتوانند دوباره در منطقه بند تیمور مستقر گردند.

در جریان عملیات به مردمان ملکی و نیروهای شامل در عملیات تلفات وارد نگردیده است .

به اساس یک گزارش دیگر به اثر انفجار دو بم کنار جاده در مربوطات لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند و ولسوالی پنجوایی ولایت کندهار دو طفل کشته و شش تن مجروح گردیده اند.

داوود احمد، سخنگوی والی ولایت هلمند ضمن تایید این خبر به رادیو آشنا گفت: " به اثر انفجار بم کنار جاده در شهر لشکرگاه سه تن از نوجوانان و دو تن از مردان مسن مجروح گردیده اند، و در ساحه انفجار هیچ گونه هدف نظامی موجود نبود.

به قول اعلامیه مطبوعاتی مقام ولایت کندهار به اثر انفجار بم کنار جاده در ولسوالی پنجوایی ولایت کندهار دو تن از اطفال پاین تر از سن ده سال کشته و یک تن دیگر مجروح گردیده است.

به گفته مسوولین امنیتی ولسوالی پنجوایی یک تن از اطفال مجروح جهت تداوی به شفاخانه نیروهای اردوی ملی در آن ولسوالی انتقال داده شده است .

مسوولیت انفجارت را در لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند و ولسوالی پجوایی ولایت کندهار فرد یا گروهی از مخالفین دولت ادعا نکرده است.

XS
SM
MD
LG