لینک های دسترسی

Breaking News

تداوم خشنونت ها در افغانستان


تداوم خشنونت ها در افغانستان
تداوم خشنونت ها در افغانستان

وزارت داخله افغانستان میگوید در جریان پنج روز گذشته دها تن را به اتهام بروز خشونت ها در مظاهرات جاری بازداشت کرده است.

مظاهرات خونین و خشونت بار در اعتراض به بی حرمتی به کتب دینی و سوختاندن قرآن کریم در سراسر افغانستان ادامه دارد و مظاهرات امروز نیز با تلفات را در قبال داشت.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفت پولیس تلاش میکند که این افراد و گروه ها را بازداشت و مجازات کند.

"بارها به کسانی که از احساسات پاک مردم استفاده میکنند هشدار دادیم و از طریق شما هم میخواهم به کسانی که تلاش میکنند ازاین فرصت سوی استفاده کنند و به مردم آسیب برسانند، برسانم که پولیس با ایشان برخورد جدی میکند."

مظاهرات در اعتراض به سوختاندن قرآن، وارد پنجمین روز خود شده است.

وزارت داخله میگوید طی پنج روز گذشته دها تن از افراد را بازداشت کرده که در ایجاد بی نظمی و خشونت در مظاهرات در ولایات مختلف دست دارند.

این در حالیست که امروز نیز مظاهرات خشونت بار و خونین در شماری از ولایات از جمله کندز، میدان وردک، پکتیکا، لغمان، سرپل و بغلان ادامه داشت.

سخنگوی وزارت داخله میگوید مظاهرات صلح آمیز حق مردم افغانستان است اما او از مردم نیز خواست تا قبل از راه اندازی مظاهرات پولیس را در جریان بگذارند و این مظاهرات را در محلات مشخص برگزار کنند.

" به نمایندگی از پولیس از تمام مردم مسلمان افغانستان میخواهیم که از مظاهراتی که منجر به خشونت، بی نظمی در شهر ها و آسیب رساندن به مردم می شود خود داری بکنند و تظاهرات خود را در هماهنگی با مقامات محلی ، به اساس قانون و در نقاط مشخص تنظیم کنند"

به اساس گزارش ها تا کنون در این تظاهرات در سراسر افغانستان، بیش از بیست تن کشته شده و نزدیک به یکصد و پنجاه تن دیگر جراحت برداشته است.

XS
SM
MD
LG